Niklas Philip Ågren

Fastlege
Mann, 32 år

Godkjenning

Autorisasjon (2021)

Ledige plasser

0 av 1000
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

14 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Niklas Philip Ågren er en av 12 fastleger i Lillesand

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(7)
7 vurderinger
Tilgjengelighet
(3)
3 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(5)
5 vurderinger
Service
(3)
3 vurderinger

Siste vurderinger av Niklas Philip Ågren

Dyktig og hyggelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er fornøyd med min fastlege. Han lytter til meg, stiller relevante og gode spørsmål og gir tilbakemelding og svar som er informative og lette å forstå. Det gir trygghet, og er et godt grunnlag for samarbeidet om min helse. Når jeg går fra timen er jeg takknemlig for å ha en dyktig og hyggelig fastlege, med glimt i øyet. Jeg kan med glede anbefale fastlegen!

Lite profesjonell oppførsel og mangel på empati

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt en svært negativ opplevelse med min nye fastlege. Fra første dag følte jeg meg ikke tatt på alvor. Legen opptrådte arrogant og viste ingen empati eller respekt. Når man er ny som fastlege og møter en pasient for første gang, forventer man at legen tar seg tid til å lytte, være nøye og vise forståelse. Dessverre har jeg opplevd det motsatte.

Under min første konsultasjon satt legen tilbakelent i stolen, trillet rundt og spurte på en nærmest nedlatende måte hvorfor jeg var der, og hva jeg egentlig forventet at han skulle gjøre. Dette fikk meg til å føle meg liten, dum og totalt ignorert.

Videre har jeg opplevd en uprofesjonell holdning i forbindelse med behov for sykemeldinger og annen oppfølging. Det føles som om han er svært streng og lite fleksibel, uten å vise forståelse for pasientens situasjon eller behov.

Jeg forventer at en fastlege skal være en trygg og støttende ressurs, men denne legen har ikke levd opp til det. Dette er ikke bare knyttet til én situasjon, men til en gjennomgående opplevelse av dårlig behandling og kommunikasjon.

Jeg håper at dette kan være tilbakemelding som legen kan ta til etterretning for å forbedre seg. Pasienter fortjener respekt, forståelse og profesjonell oppfølging.
Anbefales ikke dessverre.

Trykk og autoritativ

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er veldig fornøyd med min fastlege. Han har en autoritativ, men varm tilnærming – han sier det han mener på en tydelig måte som gir meg trygghet. Han lytter oppmerksomt, stiller gode spørsmål, og gir inntrykk av å virkelig bry seg om meg som pasient. Denne balansen mellom autoritet og omsorg gjør at jeg føler meg godt ivaretatt.

I tillegg vil jeg gjerne trekke frem legekontorets sekretær og helsefagarbeider, som er både imøtekommende og hyggelige. De er alltid hjelpsomme med å finne timer og håndtere spørsmål på en smidig måte. Denne kombinasjonen av en dyktig fastlege og et vennlig støttepersonell gjør at jeg føler meg godt tatt vare på hver gang jeg besøker legekontoret. Kan anbefale både legen og teamet på det varmeste.

Mindre hyggelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har vært til mange leger i løpet av mitt liv, man blir som regel møtt av en person som er noe i møte kommende. Her var det rett og slett ingen form for empati, forståelse eller interesse for personen foran seg.
Legen virker rett og slett bare irritert over at du sitter hos han, og han hadde ikke lest seg opp i totalbilde før man kom inn. Var den korteste og mest ubehagelig legetimen jeg har hatt, og denne legen setter jeg ikke mine bein inn igjen til.

Oppleves Arrogant og uintressert i pasientene.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Da min tidligere fantastiske fastlege skulle korte ned pasientlisten sin ble jeg uheldigvis trukket ut til å bytte fastlege av Helfo sin datamaskin.
Jeg ville være på det legesenteret jeg har hatt i mange år, og valgte en ny fastlege på samme legesenter.

De jeg møtte opp til legetime, ble jeg kalt inn til den nye unge legen, og jeg fikk spørsmål hvorfor jeg kom her, og ikke gikk til annet legesenter i nærheten??
Og jeg opplever at jeg nesten må unnskylde meg for at jeg har kommer til denne legen.
Jeg blir også informert om at han ikke har satt seg inn i min situasjon og at jeg har å fortelle. Jeg forklarer om min helsesituasjon, og samt ber legen om attestere noe. Jeg får beskjed om at dette er noe han får gjøre på førstkommende mandag , da har denne aminstrasjontid. Jeg spør om det er greit å hente det på tirsdagen, og får til svar : «Ja, hvis det er ferdig da»
Min opplevelse at legen ikke er genuint interresssert i meg og min situasjon, samt en arrogant og uempatisk væremåte.

Vis flere...