Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i Berstadhuset

Uprofesjonell, lite kunnskap og uempatisk

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Jeg har hatt Toril som lege siden jeg flyttet til Bergen for 4 år siden og jeg er svært misfornøyd. Jeg har ved flere anledninger blitt sendt hjem fra timen uten å få svar på det jeg lurer på eller blitt undersøkt.

Jeg har måttet gå privat flere ganger, i tillegg til at hun alltid er sen og man får ikke lov til å spørre om mer enn en ting på timen.

Hun er krass og spydig, jeg har kommet til time åpenbart syk og hun har stilt meg spørsmål om hva jeg har planer om å gjøre tiden jeg er sykemeldt - som åpenbart er å ligge hjemme syk.

Hun sendte meg hjem ved 2 anledninger for å be meg komme tilbake hvis det ble verre, selv etter jeg fortalte hva jeg trodde var galt med meg. Men siden hun ikke hadde nok kunnskap, ble jeg sendt hjem.

Jeg anbefaler ikke Toril som lege, og jeg venter på å få byttet fastlege, men dessverre er det ganske lang ventetid i bergen.

Følger ikke opp

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Jeg går ikke ofte til legen, men de gangene jeg er der er det forsinkelser. Min opplevelse av et legebesøk hos henne er at jeg ikke blir tatt på alvor. Hun gjør aldri forarbeid Følger ikke opp undersøkelser som er utført på sykehus, blodprøver eller røntgenundersøkelse Glemmer å sende inn MR henvisning. Alt i alt Jeg er svært misfornøyd med henne som fastlege

En trygg og ivaretakende lege!

Lege: Nina Helene Ingebrigtsen Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min fastlege gjennom fysisk og psykiske utfordringer i livet. Hun lytter, er empatisk og henviser videre når nødvendig.

Ovenfra og ned holdning

Lege: Nina Helene Ingebrigtsen Skrevet

Opplever at Nina har en ovenfra og ned holdning. Tar meg ikke seriøst når jeg tar opp ting med henne. Føler hun latterliggjør meg når jeg tar opp problemer med hun. Hun har ikke kunnskap om mental helse og opplever at hun ser på meg som en hypokonder hver gang jeg er der. Må diskutere med henne når jeg forteller hvordan jeg har det, hun vet best og lytter ikke til meg som pasient. Er på venteliste for ny lege, synd det tar så lang tid og jeg må fortsette å gå til Nina.

Manglende henvisning

Lege: Nina Helene Ingebrigtsen Skrevet

Her var man kun opptatt av urinprøver istedenfor å henvise til videre behandling.Jeg har skuttet hos denne legen.