Oslo Øyelegesenter

Din klinikk?Ta eierskap til denne profilen Gjør krav på profilen

Kontakt

Telefonnummer22 93 12 6022 93 12 ...
Sørkedalsveien 10 A 0369 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(25)
25 vurderinger
Tilgjengelighet
(14)
14 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(19)
19 vurderinger
Service
(14)
14 vurderinger

Siste vurderinger av Oslo Øyelegesenter

Trygg

Lege: Caroline Schmitt Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

God kommunikation under hele forløbet. Man føler sig trygg under hele operasjonen,bliver orienteret i alt som foregår 👍

Grundig, meget kompetent og tillitsvekkende

Lege: Caroline Schmitt Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er meget fornøyd med øyelege Caroline Schmitt.
Hun er kompetent og nøyaktig, en dyktig øyelege som er tillitsvekkende. Jeg stoler på henna faglige kompetanse.

I tillegg er hun alltid vennlig og tar seg god tid.

Profesionell men arrogarnt. Lite erfaren med barn. Fort inn og ut.

Lege: Reier F Schøne Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

I dag var kona med sønnen vår på klinikken hos Dr. Reier Schøne for en øyeundersøkelse. Sønnen min er veldig sjenert og er litt under 4,5 år gammel. På grunn av dette svarer han veldig stille og forsiktig. Legen derimot snakket veldig raskt, og det er mulig at sønnen min noen ganger hadde problemer med å forstå ham.

Derfor skiftet øyelegen raskt tema og begynte å kommentere at "sønnen snakker utydelig, at norsken hans ikke er ren i uttalen, at han i denne alderen burde snakke tydelig og pent, og at han vil få problemer på skolen fordi han vil falle bak.Anbefalte å gå til en spesialist for det,da. "

Min kone, som var til stede under konsultasjonen, svarte at hun selv ikke snakker helt rent norsk, og at hun derfor ikke kan lære ham dette perfekt. Legen spurte da hvor faren kommer fra, og konstaterte at fordi "dere snakker sikkert ikke norsk hjemme med barnet i det hele tatt."

En konsultasjon som skulle være en enkel øyeundersøkelse ble i stedet en rekke ubehagelige kommentarer om hvordan sønnen min snakker. Jeg anser dette som svært uprofesjonelt, spesielt siden legen har mange års erfaring og burde vite både hvor grensen går for hva man kan si, og hvordan man møter et barn på en god måte. Han burde ha snakket roligere, slik at barnet kunne forstå ham tydelig og følt seg trygg under undersøkelsen – spesielt når det er noe han aldri har opplevd før. Min kone ringte helsestasjon rett etter timen og helsesøster mente at det var bra at vi snakket morsmål hjemme og det er det som er anbefalt. Vi prater norsk med han også og han svarer stortsett på norsk selv om vi spør på morsmål men gadd ikke å forklare det til ham. Det ville sikkert ikke være bra nok for ham uansett....

Manglende empati og respekt – en belastende opplevelse hos Dr. Caroline Schmitt

Lege: Caroline Schmitt Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dr. Caroline Schmitt har vist manglende omsorg, en avvisende holdning og fremstår som uprofesjonell i sin praksis. For ett år siden nevnte hun at øyedråper (ikervis 1mg) kunne være gunstige for mine symptomer, men hun understreket at de var dyre og måtte kjøpes privat. For noen måneder siden, på grunn av fortsatt betydelig tørrhet og betennelse i øyene, skrev hun tilslutt ut en resept på de samme dråpene.

Under mitt siste besøk sa hun: «Du kan ikke bare få time her», og «Ikke kom til meg mer». Dette til tross for at min tidligere øyespesialist, som hun vikarierte for etter han ble pensjonert, eksplisitt hadde sagt (og skrevet i min journal) at jeg, grunnet akutte øyetilstander, kunne kontakte øyelegesenteret og be om en time ved behov.

Dr. Caroline Schmitt utviser en tydelig mangel på empati i møte med sine pasienter. Hun viser hverken forståelse eller medfølelse for deres bekymringer og lidelser. Ved flere anledninger har hun sagt til meg: «Ingen leger kan gjøre noe som helst for deg» og «Ikke kom hit mer». Er dette virkelig måten en lege skal behandle sine pasienter på? Mens jeg satt og ventet på min tur, la jeg merke til at hun ikke virket like avvisende eller sint overfor sine andre pasienter.

I tillegg viser Dr. Schmitt liten respekt for pasientens meninger, verdier og behov. Flere ganger har hun bemerket: «Disse øyedråpene er VELDIG dyre, men du skal få dem, bare vit at de er VELDIG dyre.» Hva er hensikten med å gjenta hvor dyre medisinene er, når jeg faktisk har behov for dem? Hun fremstiller det som om hun gjør meg en tjeneste ved å skrive ut nødvendige medisiner, noe som får meg til å føle meg mindreverdig som pasient. Jeg sitter igjen med en følelse av skyld, som om jeg påfører henne en unødvendig byrde ved å motta den medisinen jeg faktisk har behov for.

Under en konsultasjon sa hun også: «Ikke snakk, bare les tavlen», og da jeg ønsket å stille et spørsmål , avfeide hun meg med: «Du er her for diabetes årlig sjekk, jeg vil ikke høre om noe annet». Er det slik en lege skal behandle sine pasienter?

Trygg behandling

Lege: Ragnhild Bløming Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Etter en ulykke skulle jeg til 2. kontroll med høyre øye, ble sendt rett til Ullevål og hasteoperert med laser.
Hun er en lege man kan stole 100% på.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.