Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av Oslo Øyelegesenter
Manglende empati og respekt – en belastende opplevelse hos Dr. Caroline Schmitt
Lege: Caroline Schmitt SkrevetDr. Caroline Schmitt har vist manglende omsorg, en avvisende holdning og fremstår som uprofesjonell i sin praksis. For ett år siden nevnte hun at øyedråper (ikervis 1mg) kunne være gunstige for mine symptomer, men hun understreket at de var dyre og måtte kjøpes privat. For noen måneder siden, på grunn av fortsatt betydelig tørrhet og betennelse i øyene, skrev hun tilslutt ut en resept på de samme dråpene.
Under mitt siste besøk sa hun: «Du kan ikke bare få time her», og «Ikke kom til meg mer». Dette til tross for at min tidligere øyespesialist, som hun vikarierte for etter han ble pensjonert, eksplisitt hadde sagt (og skrevet i min journal) at jeg, grunnet akutte øyetilstander, kunne kontakte øyelegesenteret og be om en time ved behov.
Dr. Caroline Schmitt utviser en tydelig mangel på empati i møte med sine pasienter. Hun viser hverken forståelse eller medfølelse for deres bekymringer og lidelser. Ved flere anledninger har hun sagt til meg: «Ingen leger kan gjøre noe som helst for deg» og «Ikke kom hit mer». Er dette virkelig måten en lege skal behandle sine pasienter på? Mens jeg satt og ventet på min tur, la jeg merke til at hun ikke virket like avvisende eller sint overfor sine andre pasienter.
I tillegg viser Dr. Schmitt liten respekt for pasientens meninger, verdier og behov. Flere ganger har hun bemerket: «Disse øyedråpene er VELDIG dyre, men du skal få dem, bare vit at de er VELDIG dyre.» Hva er hensikten med å gjenta hvor dyre medisinene er, når jeg faktisk har behov for dem? Hun fremstiller det som om hun gjør meg en tjeneste ved å skrive ut nødvendige medisiner, noe som får meg til å føle meg mindreverdig som pasient. Jeg sitter igjen med en følelse av skyld, som om jeg påfører henne en unødvendig byrde ved å motta den medisinen jeg faktisk har behov for.
Under en konsultasjon sa hun også: «Ikke snakk, bare les tavlen», og da jeg ønsket å stille et spørsmål , avfeide hun meg med: «Du er her for diabetes årlig sjekk, jeg vil ikke høre om noe annet». Er det slik en lege skal behandle sine pasienter?
Trygg behandling
Lege: Ragnhild Bløming SkrevetEtter en ulykke skulle jeg til 2. kontroll med høyre øye, ble sendt rett til Ullevål og hasteoperert med laser.
Hun er en lege man kan stole 100% på.
Dyktig og vennlig
Lege: Caroline Schmitt SkrevetJeg ble operert på øyelokket i mai. Operasjonen gikk veldig bra uten noen komplikasjoner. Hvis det er ønskelig får man beroligende piller. Caroline er en vennlig og dyktig lege. Hun bruker god tid og prater med deg underveis. Før operasjonen var jeg nervøs, men Caroline sørget for at jeg følte meg trygg og ivaretatt hele veien.Veldig fornøyd.
Erfaren , nøyaktig, og meget kunnskapsrik lege
Lege: Line Askheim SkrevetImøtekommende og vennlig og kan gå rett på sak - men besvarer gjerne spørsmål i tillegg. Det vises fort hvor kunnskapsrik hun er ,og man føler seg beroliget.
Dyktig og kunnskapsrik
Lege: Stephan Wüstenberg SkrevetEkspert på grå stær , med gode resultater. Om øyelegen oppleves som litt streng , så skyldes det nok at jobben hans alltid krever full konsentrasjon. Dersom du skulle være litt nervøs før et inngrep , så be eventuelt legen på for-konsultasjonen om å skrive ut noe beroligende til deg før operasjonen.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.