Caroline Schmitt

Øyelege
Kvinne, 53 år

Spesialisering

Øyesykdommer

Godkjenning

Autorisasjon (2001)

Offentlig avtale

Ja

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Oslo Øyelegesenter Telefonnummer22 93 12 6022 93 12 ...
Sørkedalsveien 10 A 0369 Oslo
Vis kart
Caroline Schmitt er øyelege i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(3)
3 vurderinger
Tilgjengelighet
(2)
2 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(3)
3 vurderinger
Service
(0)
0 vurderinger

Siste vurderinger av Caroline Schmitt

Manglende empati og respekt – en belastende opplevelse hos Dr. Caroline Schmitt

Klinikk: Oslo Øyelegesenter Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dr. Caroline Schmitt har vist manglende omsorg, en avvisende holdning og fremstår som uprofesjonell i sin praksis. For ett år siden nevnte hun at øyedråper (ikervis 1mg) kunne være gunstige for mine symptomer, men hun understreket at de var dyre og måtte kjøpes privat. For noen måneder siden, på grunn av fortsatt betydelig tørrhet og betennelse i øyene, skrev hun tilslutt ut en resept på de samme dråpene.

Under mitt siste besøk sa hun: «Du kan ikke bare få time her», og «Ikke kom til meg mer». Dette til tross for at min tidligere øyespesialist, som hun vikarierte for etter han ble pensjonert, eksplisitt hadde sagt (og skrevet i min journal) at jeg, grunnet akutte øyetilstander, kunne kontakte øyelegesenteret og be om en time ved behov.

Dr. Caroline Schmitt utviser en tydelig mangel på empati i møte med sine pasienter. Hun viser hverken forståelse eller medfølelse for deres bekymringer og lidelser. Ved flere anledninger har hun sagt til meg: «Ingen leger kan gjøre noe som helst for deg» og «Ikke kom hit mer». Er dette virkelig måten en lege skal behandle sine pasienter på? Mens jeg satt og ventet på min tur, la jeg merke til at hun ikke virket like avvisende eller sint overfor sine andre pasienter.

I tillegg viser Dr. Schmitt liten respekt for pasientens meninger, verdier og behov. Flere ganger har hun bemerket: «Disse øyedråpene er VELDIG dyre, men du skal få dem, bare vit at de er VELDIG dyre.» Hva er hensikten med å gjenta hvor dyre medisinene er, når jeg faktisk har behov for dem? Hun fremstiller det som om hun gjør meg en tjeneste ved å skrive ut nødvendige medisiner, noe som får meg til å føle meg mindreverdig som pasient. Jeg sitter igjen med en følelse av skyld, som om jeg påfører henne en unødvendig byrde ved å motta den medisinen jeg faktisk har behov for.

Under en konsultasjon sa hun også: «Ikke snakk, bare les tavlen», og da jeg ønsket å stille et spørsmål , avfeide hun meg med: «Du er her for diabetes årlig sjekk, jeg vil ikke høre om noe annet». Er det slik en lege skal behandle sine pasienter?

Dyktig og vennlig

Klinikk: Oslo Øyelegesenter Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg ble operert på øyelokket i mai. Operasjonen gikk veldig bra uten noen komplikasjoner. Hvis det er ønskelig får man beroligende piller. Caroline er en vennlig og dyktig lege. Hun bruker god tid og prater med deg underveis. Før operasjonen var jeg nervøs, men Caroline sørget for at jeg følte meg trygg og ivaretatt hele veien.Veldig fornøyd.

Høy faglig kompetanse

Klinikk: Øyelegene AS - Oslo Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

God trygg informasjon
Gav godt inntrykk og meget flik faglig
Meget godt fornøyd med behandlingen og veiledning

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.