Jonas Peter Nicklasson

Fastlege
Mann, 62 år

Godkjenning

Autorisasjon (1996)

Ledige plasser

12 av 1500

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Jonas Peter Nicklasson er en av 29 fastleger i Halden

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(40)
40 vurderinger
Tilgjengelighet
(35)
35 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(34)
34 vurderinger
Service
(34)
34 vurderinger

Siste vurderinger av Jonas Peter Nicklasson

Middelmådig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

De har en telefonsentral som virker å være veldig opptatt, men denne er egentlig ikke i bruk. Skal du ha svar på prøver må du møte opp - veldig dumt hvis det er noe akutt som man trenger svar på. Hovedproblemet med denne telefonsentralen er at den ber deg vente på svar, når de selv vet at svaret aldri kommer - de burde i så fall gi beskjed om at telefonen ikke er i bruk.

Nicklasson tar alvorlige saker seriøst, men mindre saker kunne godt håndteres bedre. Han sier ofte ting slik de er og ikke noe mer.

Konklusjon:
Nicklasson virker som han kan sine saker, men virker ikke alltid like interessert. Telefonstøtten er det mest negative for denne fastlegen. Hvis dette ikke er viktig for deg er dette en grei fastlege.

DAMENE TAR IKKE TLF,DI BØR BYTTES UT

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Di tar aldrig tlf.Har ringt di gjentatte ganger.Lengste jeg ringte var 25min.Å slik har det vært så lenge jeg har vert der ,å det er ca 15 år. Nå har jeg byttet lege........Jonas er vel ok

Topp og meget seriøs

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Grundig og kunskapsrik. Har forståelse og bruker spesialister om nødvendig. Ikke noe problem med å få time på sms svarer alltid

De tar ALDRI telefonen

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

..og da mener jeg ALDRI. De har telefontid et par timer på morgenen, samt fra kl. 13:00 til 14:00.

Ved 3 tilfeller har jeg prøvd å komme igjennom på telefon i telefontiden fra kl. ett til to (senest idag - holder faktisk linjen i skrivende stund). Jeg har da brukt alle 60 minuttene for å sjekke at det jeg nå skriver faktisk er tilfelle.

"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst hold linjen", og en påminnelse om at du kan bestille time via SMS er det du får.

Etter rundt 16 minutter og 40 sekunder med den repeterende telefonsvareren, blir du informert om telefontiden deres, før du igjen får en påminnelse om at du kan bruke SMS. Man får også vite at man kan ringe 113. Deretter blir linjen brutt og du må ringe opp igjen (og havner selvfølgelig bakerst i telefonkøen)

Hvor stor er sannsynligheten for at de på legekontoret ved alle 3 tilfellene à 60 minutter var så opptatte at de ikke kunne svare telefonen mon tro? Jeg vil si tilnærmet lik null (hvordan skulle 1 lege klare å ta imot alle disse individene som holder resepsjonisten opptatt?)

Det er nærliggende å spekulere i om det er systematikk i at de ikke tar telefonen, sånn at klientene må bestille det de trenger via SMS - som selvfølgelig koster penger (6 kroner pr. mottatt melding). Det blir minst 2 mottatte SMS (den første bekrefter at de har mottatt din forespørsel).

Bortsett fra "telefonfenomenet" er jeg fornøyd med Nicklasson, han leverer det man kan forvente av en lege, og er en trivelig kar.

Det med telefonen er likevel så irriterende at jeg kommer til å bytte fastlege så fort den legen jeg vil bytte til får ledige plasser.

"Vi får vente å se, det går nok over.."

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Absolutt ingen interesse av å hjelpe overhodet. Er rett å slett bort kastet tid å gå til denne så kalte legen.

Vis flere...