René Schwartz
Mann, 63 år
-Ble ikke ringt for å høre resultater fra mine undersøkelser.
-Det hadde vært bedre å gjøre det lettere for pasientene med å bli ringt eller informert om det de burde vite om helsa si etter de tok prøver
-Vise mer interesse på pasienten med å fortelle råd.
Legen nektet å høre på spesialistene på sykehuset både i forhold til behandling og medisinering. Når jeg endelig fikk behandling og medisinering fra spesialisthelsetjenesten som fungerte, så ville han gå inn og endre behandlingen og medisineringen. Etter lang tids sykemelding og med frustrasjon over manglende effektiv behandling, følte jeg meg motarbeidet og mistrodd av legen. Spesialisten på sykehuset anbefalte meg å skifte fastlege og det gjorde jeg, og jeg angrer ikke et sekund! At man i tillegg skulle måtte vente inntil 2 timer på venteværelset hver gang en skal ha time er en skam! Da får han ta på seg færre pasienter. I tillegg var han bare interessert i å få deg ut igjen så fort som mulig. Jeg var redd hver gang jeg gikk dit og bet tennene sammen, og gråt når jeg gikk derfra. Slik har jeg det heldigvis ikke med min nye fantastiske lege som møter meg på alle plan!
Gode sider:
- Hyggelige kontoransatte. Forutsatt grunnen du ringer er enkel å løse.
- Dr. Schwartz har god kompetanse, men...
Dårlige sider:
- Selv om Dr. Schwartz er kompetent og en dyktig lege virker han utenforstående eller fraværende. Kanskje utbrent?
- Telefontidene varierer sterkt selv om telefonsvareren sier når de lukker og åpner telefonen. Har ofte sittet å ventet på at lunsjen skal være over og telefonen skrues på igjen.
- Å snakke med legen via telefon ang. en liten sak er ikke mulig. Uansett hva det gjelder må du ha en time, gjerne en uke eller tre frem i tid. Spesialistlegen min og min tidligere lege tar gjerne imot en telefon på avtalt tid, evt. ringer meg når det passer.
- Jeg fikk en mulig diagnose og ble skyntet ut av kontoret etter en veldig kort samtale på rundt 3 minutter. Jeg hadde da sittet i 1 time på venterommet og hadde bestilt en time.
- Ansatte bruker parfyme når de jobber med allergiske pasienter. Da det ble kommentert var svaret: Det er jo bare litt parfyme...
Uakseptabelt!
Kort sagt, anbefales ikke.
Det er verdt å sitte litt på venterommet! Her blir du tatt på alvor, han tar seg tid til å høre hvordan man har det, han er grundig og jeg har full tillit til han. Nydelige damer i luka som er blide og hyggelige. Jeg har hatt han som min lege i 20 år, og har fortsatt tilgode å ha en dårlig opplevelse!
Bør ha litt god tid og det er gjerne litt venting, men får god behandling. Han tar seg tid, og opplever ham som en særdeles god til å forklare og ikke minst til å lytte. Har bare godt å si om ham.
Vis flere...