Mohammad Omar Pervez
Mann, 42 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Umulig å bestille en time over telefonen. Det er ingen som svarer, og etter 11 minutter er man avbrutt. Er det uvanlig å bruke telefonen til å bestille time hos en lege?
Mohammad Pervez er alltid hyggelig og forekommende og stresser ikke. Jeg føler meg alltid godt ivaretatt. Han tar de prøver som er aktuelle, og i motsetning til leger jeg har hatt før, får jeg resultatene med kommentarer tilsendt i posten så snart de foreligger. Veldig positivt og betryggende!
Jeg synes det er forholdsvis lett å få kontakt med kontoret, og jeg har flere ganger fått time på dagen. Jeg har fått god service av den faste assistenten, men nåværende vikar er mer åpen og imøtekommende, men jeg synes vi må kunne tolerere at folk er forskjellig.
Jeg har vært pasient hos Omar Pervez i rett over ett år. Han er en faglig dyktig lege, som jeg aldri har opplevd at slurver med det administrative. Noe som frustrerer er at han gir inntrykk av at han vil gjøre minst mulig arbeid. Du må vite hvilke prøver du ønsker å ta, hvorfor du trenger dem og være forberedt på å argumentere mot en brå og krass lege. Hvis han er enig i det du sier endrer musikken i fløyta seg med en gang og det blir et produktivt legebesøk med svar på spørsmål og du får gjennomført prøver du ønsker / får henvisning du trenger. Hvis han ikke er enig derimot blir du avblåst med et hånlig flir og ovenfra og ned holdning. Han er en bra fastlege hvis man er forberedt på å ta opp "kampen". Men han funker ikke for meg da det å måtte forberede et "debatt innlegg" når man skal til dit, og man er utmattet og dårlig, er noe jeg vil slippe å måtte gjøre hos legen.
Den oppgitte telefonen er ubetjent uansett når man ringer, det blir automatisk slått på pausemusikk. Ingen info om dette er en kø, og om man må vente. Man kan vente i det uendelig uten at telefonen noensinne har blitt betjent. Jeg snakker ikke om legens 2 mndr sommerferie, men om tilgjengeligheten resten av året. Gjorde utallige forsøk i fjor høst og på vår og forsommeren, men har gitt opp å få kontakt. Har brukt Oslo Legevakten i stedet...
Har opplevd å bli svart seriøst og ivaretatt som pasient ved alle henvendelser som har gått på fysiske problemer og symptomer, for uten om da jeg hadde angst og depresjon. Endte opp med å få et heftig angstanfall inne på legekontoret. Han opptrådte svært stresset av situasjonen, ignorerte meg og fortsatte bare å konsentrere seg om å få skrevet en henvendelse og bare få meg ut av kontoret så raskt som mulig. Det eneste han sa var, uten å se på meg engang: "du kan sette deg litt på badet etterpå og puste med magen". Jeg lå på baderomsgulvet i 20 min og visste ikke hva jeg skulle gjøre annet enn å prøve å få kontroll på pusten.
Ellers er det hyggelig at de har tøfler til låns i gangen.
Vis flere...