Mohammad Omar Pervez
Mann, 42 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Jeg har vært pasient hos Omar Pervez i rett over ett år. Han er en faglig dyktig lege, som jeg aldri har opplevd at slurver med det administrative. Noe som frustrerer er at han gir inntrykk av at han vil gjøre minst mulig arbeid. Du må vite hvilke prøver du ønsker å ta, hvorfor du trenger dem og være forberedt på å argumentere mot en brå og krass lege. Hvis han er enig i det du sier endrer musikken i fløyta seg med en gang og det blir et produktivt legebesøk med svar på spørsmål og du får gjennomført prøver du ønsker / får henvisning du trenger. Hvis han ikke er enig derimot blir du avblåst med et hånlig flir og ovenfra og ned holdning. Han er en bra fastlege hvis man er forberedt på å ta opp "kampen". Men han funker ikke for meg da det å måtte forberede et "debatt innlegg" når man skal til dit, og man er utmattet og dårlig, er noe jeg vil slippe å måtte gjøre hos legen.
Den oppgitte telefonen er ubetjent uansett når man ringer, det blir automatisk slått på pausemusikk. Ingen info om dette er en kø, og om man må vente. Man kan vente i det uendelig uten at telefonen noensinne har blitt betjent. Jeg snakker ikke om legens 2 mndr sommerferie, men om tilgjengeligheten resten av året. Gjorde utallige forsøk i fjor høst og på vår og forsommeren, men har gitt opp å få kontakt. Har brukt Oslo Legevakten i stedet...
Har opplevd å bli svart seriøst og ivaretatt som pasient ved alle henvendelser som har gått på fysiske problemer og symptomer, for uten om da jeg hadde angst og depresjon. Endte opp med å få et heftig angstanfall inne på legekontoret. Han opptrådte svært stresset av situasjonen, ignorerte meg og fortsatte bare å konsentrere seg om å få skrevet en henvendelse og bare få meg ut av kontoret så raskt som mulig. Det eneste han sa var, uten å se på meg engang: "du kan sette deg litt på badet etterpå og puste med magen". Jeg lå på baderomsgulvet i 20 min og visste ikke hva jeg skulle gjøre annet enn å prøve å få kontroll på pusten.
Ellers er det hyggelig at de har tøfler til låns i gangen.
Først kommer det musikk som antakelig skal trøste den som venter desparat på å få time. Så ringer det. Og ringer. I ti minutter. Så blir du kastet ut av telefonkøen, etter at en stemme sier at du skal ringe igjen senere.
Virker ikke veldig effektiv og profesjonel, dette systemet. Den som har tid for å ringe igjen og igjen for å lytte på en melodi i ti minutter i et tidsrom hvor de fleste jobber må ha masse tid. Legen ble jo anbefalt på det varmeste, men jeg vurderer å vente med å forsøke å få time til jeg har det så dårlig at jeg ikke kan jobbe uansett, slik at jeg har nok tid for timebestillingsprosessen. Eller å bytte fastlege igjen, som hadde vært synd.
E-post er ikke en særlig ny teknologi, hvorfor har ikke sekretæren det? Ønsker hun at pasientene skal skrive på legelisten med en gang i stedet for å kontakte henne personlig?
Forholdsvis lett å få time, og legen er god til å kommunisere tydelig. Det er ganske ofte forsinkelser, men han beklager det alltid på høflig vis, og det er det langt fra de fleste leger som gjør!
Vis flere...