Benjamin Noddeland
Mann, 58 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Etter en konsultasjon hos Noddeland, anser jeg han som svært uprofesjonell. Etter en time og tjue minutters venting anser jeg han som en stressende lege uten medfølelse eller konsentrasjon ovenfor pasient, hvor du nærmest blir kastet igjennom timen som kun varer en ti minutters tid. Det virker som han ikke forstår at han er i et serviceyrke, og later til at han kun skal tjene penger på deg. Mitt første og siste møte med denne fastlegen!
Hadde noddeland da han jobbet i Sandefjord, før han begynte å jobbe i Asker. Samme om du hadde legetime kl 8:30 eller 15:30, så var det ALLTID minimum en times venting, og alltid flere pasienter som hadde legetime samme klokkeslett hos samme legen. Han startet alltid samtalen med: "først av alt,-trenger du sykemelding", noe som virket veldig uproft.
Han var ofte ufølsom og virket ikke til å se deg som pasient. Han måtte slå opp i "legeboken" for alt fra sår forkjølelseshals til mer alvorlige symptomer, og spurte stadig hva jeg trodde feilet meg. Vel.. Det må jo legen svare på,- jeg er ikke lege!
Var mer opptatt av alt annet enn pasientene, og tok gjerne 6-7 telefoner ila den den tiden du var inne hos legen, etter først å ha ventet en time på å komme inn. Kjenner flere som har hatt han som har vært like misfornøyd som meg.
Han er forøvrig en veldig hyggelig mann når han først har TID til deg som pasient, da :-)
Er mer opptatt av alt mulig annet enn deg som pasient. 3 ganger har jeg sittet og ventet i over en time for å få et enkelt besøk og måttet dra med uforrettet sak. Da jeg tok det opp med han at det var mye forsinkelser fikk jeg beskjed om at "vi leger kaller ikke slikt for forsinkelse".
Helt umulig å kommunisere med dem utenom konsultasjonen. Kan ikke sende e-post, kan ikke sende beskjeder over nett, prøver man å ringe får man beskjed om at man bør vurdere å legge på hvis det er noen foran deg i køen.
Hvis du vil ha et legesenter som synes legenes tid er mer verdt enn din, som ikke bryr seg om pasienter og som har manglende medisinsk kunnskap bør du velge Asker legesenter og Benjamin Noddeland.
Aldri mer.
Noddeland virker mer opptatt av å få skrevet i journalen til flest mulig pasienter, enn å hjelpe pasientene sine. Han er alltid på etterskudd (ventetid på over en time er ikke uvanlig, men som regel tar det tundt 30 min), og han har ikke tid til deg som pasient. Han tyr til lettvinte løsninger hver gang (sykemelding eller antibiotika). Jeg tenkte i starten at han bare var stresset og presset på tid fordi han har mange pasienter på listen sin, men har sett (og hørt) flere ganger at han sysler med personlige saker i arbeidstiden. Over 2000 pasienter + personlige gjøremål = dårlig pasientoppfølging.
Noddeland er forøvrig hyggelig den lille tiden han prater med deg, men kan tendere til å være nedlatende om du spør "dumme" spørsmål når han er på etterskudd. Han har byttet legesenter nå, men var veldig fornøyd med damene i skranken, og på lab'en, da han jobbet i Sandefjord.
Ble godt ivaretatt men han ville heller sykemelde en å skrive ut medikamenter.
Vis flere...