Dag Olav Berntsen
Mann, 44 år
Godkjenning
Tilleggskompetanse
- Petroleumslege
- Sjømannslege
Jeg opplevde å bli sett ned på, snakket ned til, og fikk aldri hjelpen jeg ba om flere ganger og skulle hatt rett til å få. Burde etter min mening aldri hatt slik makt. Da jeg klaget til han og ba han om forklaring fikk jeg et nedlatende "jeg er ikke nødt til å forklare meg for deg", sammen med "og er du ikke fornøyd kan du bytte lege". Men, man skal jo ha rett til å få slik info og kunne være medvirkende..
Jeg er utrolig glad for at jeg fikk bytte til Berntsen som min fastlege da han åpnet opp listen for nye pasienter. Han er den beste legen jeg som noen gang har møtt. Ingen har hjulpet meg så mye med utfordringene mine som det han har. Han er utrolig hyggelig å snakke med og lytter virkelig til deg som pasient.
Har vært hos Dag en gang når min fastlege ikke var tilstede. Har ikke så mye å si fra eller mot. Det jeg da har noe imot er resten av legekontoret. Helt normalt å vente 45minutter for å komme igjennom på telefonen.
bestilte en time for 8 uker siden å ba om telefonkonsultasjon. jeg ble aldri oppringt. bestilte ny time like etter og måtte vente 5 uker på timen. når jeg da kommer ned venter jeg 20 minutter på venterommet før jeg spør om det snart er min time. Da begynner de bak skranken og bable om telefonkonsultasjon. Men jeg har det svart på hvitt at jeg har time hos legen og ikkje telefonkonsultasjon og dessuten hadde han ikke ringt. jeg ble irritert og kansellerte timen og før jeg hadde komt ut av bygget hadde jeg skiftet fastlege. STYR UNNA dette kontoret .
Aner ikke hvilke lege jeg var hos da det var vikar for undertegnede. Først fikk vi time 3 uker etter vi la inn bestilling… Dagen for legetimen har endelig kommet å etter å ha ventet 45 minutter på venterom, varte timen 2!! Minutter. Fikk sagt en setning før jeg ble kastet på dør med en blodprøve henvisning. Når jeg spør om man virkelig kan teste for denne type allergi da jeg har hørt et helt år nå at man ikke kan det, blir spørsmålet bare avvist før jeg blir kastet på dør…
Prater inn i pc-skjermen uten øyekontakt med meg som pasient. Forteller meg om sine personlige problemer og erfaringer under en konsultasjon fremfor å lytte til pasientens. Fremstår derfor for meg som uprofesjonell.
På legesenteret er ellers helsepersonellet alltid i dårlig humør, lite behjelpelige og lite serviceinnstilte. Man føler seg ikke velkommen og det er ikke kjekt å bli møtt slik når man er syk. Det er lang ventetid og det er ikke alltid man får time hos sin egen fastlege.
Vis flere...