Kazaaf Khadim Hussain
Mann, 39 år
Legen svarer ikke på henvendelser. De i resepsjonen sier gang på gang at han skal ta kontakt, men det skjer ikke. Endte opp med å betale dyrt for å gå privat, da jeg var nødt til å få svar på spørsmål om bruk av ny medisin.
Virker ikke engasjert! Han hadde ikke engang åpnet min journal, før jeg kom. Han satt på pauserommet og var 20-30 min forsinket.
Jeg har selv jobbet i helsevesenet. Vet hvor dyrbar tid er.
Dette må væte den verste legen jeg noen gang har møtt. Da jeg ble ropt opp valgt han å ikke presentere seg, eller hilse på meg. Han startet legetimen med å bare stirre på meg, uten å si ett ord, og vente på at jeg skulle starte samtalen. Jeg ble ikke hørt overhode, og ingen av mine problemer med tatt noe seriøst. Etter 8 minutter blir jeg nærmest kastet ut av legekontoret, uten noe informasjon eller hjelp.
En ting er sikkert, jeg skal aldri tilbake.
Jeg opplever at han mangler kommunikasjonsevner. Det var ikke noen som helst interesse i å gi meg råd. Manglende kommunikasjonsevner gjorde at jeg opplever legen som frekk og ufhøffelig. Mangel på generell folkeskikk, som også innebærer å komme tidsnok til timen min.
En svært fraværende og kald person som ikke gir deg følelsen av å bli sett. Dårlig på kommunikasjon og ingen følelse av å bli møtt. Møter opp sent til jobben. Alltid forsinkelser minst ventetid 25-50 minutter.
Forklarer veldig lite og spør meg hva som er neste når det er han som er lege og burde vite prosessen videre. Du må selv vise han hva han skal gjøre.
Har kun vært hos han 2 ganger og den første gangen ble jeg ikke møtt på en hyggelig måte. Han har null empati. Andre gangen ble jeg møtt av en skikkelig ubehagelig situasjon der han fikk meg nesten til å gråte og jeg begynte å skjelve. Han ringte en annen lege og involverte han i saken og mente at jeg var truene, når det eneste jeg sa at jeg som pasient har rett til å ta flere problemstillinger så lenge de er innenfor de 15-20 minuttene man har og at jeg har leger i familien så jeg kan også reglene her og hva man har krav på som pasient. Jeg hadde vært der i 6 minutter etter at han kom sent på jobb og mente for å kunne ta en blodprøve må jeg bestille en ny time og betale selv for alle utgiftene. Det ble en konflikt og en stor sak ut av det. Følte meg veldig uvelkommen og ikke blitt tatt på alvor, det var like før jeg begynte å gråte. Han mente at han har andre pasienter som er viktige, men er jeg ikke da også en pasient som også trenger hjelp og ikke minst er like viktig? det er derfor jeg har kommet hit for å få hjelpen jeg trenger, og ikke fordi jeg synes det er gøy å være hos legen.
Vis flere...