Kristine Mella Rismyhr

Fastlege
Kvinne, 34 år

Godkjenning

Autorisasjon (2016)

Ledige plasser

0 av 930
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

9 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Helset Legesenter A/S Telefonnummer67 80 22 0067 80 22 ...
Skollerudveien 11 1353 Bærums Verk
Vis kart
Kristine Mella Rismyhr er en av 129 fastleger i Bærum

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(5)
5 vurderinger
Tilgjengelighet
(3)
3 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(3)
3 vurderinger
Service
(3)
3 vurderinger

Siste vurderinger av Kristine Mella Rismyhr

Dårlig kommunikasjon og samarbeid frå dag 1

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har vore fram og tilbake til MR,røntgen,nevrologer,kirurgi,rekirurgi,fysioterapi fom mars 2023 pga svært sterke smerter i ryggen som har sett meg 75 % ut fysisk.Har venta og masa utallige gangar om henvisninger til alt dette.Slikt tar mykje krefter både når fysikk og psyken ikkje er medspelarar.
Har gitt beskjed direkte x-antall gongar, utan gehør.
Håper dette kan komme andre til nytte !!
Ikkje gløym at vi psykisk sjuke og uføre har livetsrett i HelseNorge.


Kjære pasient,

Sterke smerter i ryggen er en utfordring og et problem som det ikke alltid er mulig å løse fullt ut. Det betyr ikke at vi ikke skal gjøre alt vi kan for å finne en løsning som du er fornøyd med. Dessverre må vi som fastleger forholde oss til retningslinjene for henvisninger og henvisningspraksis og dersom vi henviser uten god nok begrunnelse vil spesialistene sende henvisningen i retur. Du peker på en viktig problemstilling og jeg forstår at det kan være svært frustrerende å oppleve de plagene du beskriver. Dersom du opplever at kommunikasjonen mellom oss ikke er god kan det noen ganger være hensiktsmessig med et fastlegebytte. Sett deg gjerne opp på en time dersom du vil at vi skal ta en prat om hvordan vi kan hjelpe deg best mulig med din tilstand. Selv om jeg ikke alltid kan imøtekomme et ønske om henvisning, så skal vi selvsagt alltid lytte på det du ønsker å formidle slik at vurderingen blir best mulig.

Vennlig hilsen Kristine

Besvart av Kristine Mella Rismyhr

Null empati, forståelse eller evne til noe

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg fikk denne legen for noe måneder siden, jeg har ikke mye fint å si om henne. Hun har glemt å sende neseprøve til analyse (tatt av henne på hennes kontor), når jeg ringte 10 dager senere og etterlyste svar, fant helsesekretæren prøven på kontoret hennes. Hun brukte også fire dager på å skrive en henvising, etter mye mas fra meg.
På en time hos henne forlanger jeg at hun ringte sykehuset jeg er pasient på for å snakke med dem om symptomer jeg hadde. Hun sier hun har ringt, men det finnes ingen bevis i systemet på sykehuset at hun ringte.

Jeg vil absolutt ikke anbefale denne legen, er du syk og vil finne ut hva som feiler deg, er ikke dette legen for deg! Finnes ingen forståelse for din situasjon eller sykdom - styr unna!

En positiv ting er at hun har mye ledige timer

Og helsesekretærene er dyktige, snille og koselige


Hei,

Vi beklager at neseprøven ikke ble sendt til analyse, men som du er blitt gjort kjent med skyldtes dette en feil på etikettmaskinen vår. Prøven din ble av den grunn håndtert manuelt og – riktig som du skriver – glemt på slutten av arbeidsdagen. Dette skulle selvsagt ikke ha skjedd og vi beklager dette på det sterkeste. Som følge av avviket har vi endret på rutinene våre for hvordan vi skal håndtere prøver som av en eller annen grunn ikke kan håndteres på vanlig måte.

Det du skriver om konferering med sykehuset er ikke riktig. Hva sykehuset har loggført hos seg råder vi dessverre ikke over. Beskrivelsen om at en henvisning nærmest har hatt en liggetid på fire dager uten at noe har skjedd i mellomtiden er heller ikke noe jeg kjenner meg igjen i. Her har vi fulgt normalt praksis i henhold til hva man kan forvente knyttet til den aktuelle problemstillingen.

Som jeg har nevnt flere ganger i etterkant står du fritt til å bytte fastlege dersom du ikke er fornøyd med den oppfølgingen vi kan tilby. Dersom du ønsker å ta en prat om kommunikasjon eller andre ting som kan gjøre din opplevelse av helsetilbudet vårt bedre, så kan du sette deg opp på en vanlig time (gratiskonsultasjon).

Vennlig hilsen Kristine

Besvart av Kristine Mella Rismyhr

Hyggelig men veldig opptatt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Ung og hyggelig. Ikke alltid lett å få henvisninger da dette kan ta tid. Virker svært opptatt og du må komme på flere timer for å få hjelp med din hekse utfordring. Opplever å måtte mase på henvisninger og resepter.

Kunnskapsrik og lett å snakke med

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Byttet akkurat fastlege til Kristin da min forrige fastlege gikk av med pensjon. Fikk veldig positivt førsteinntrykk og på tross av ung alder var hun veldig kunnskapsrik og tok tak i problemstillingene vi la frem på en god og grundig måte. Hun virker som en meget dyktig lege og jeg føler meg godt ivaretatt av henne.

Dyktig og flink lege!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hjelpsom og lett tilgjengelig lege. Hun er lyttende og veldig forståelsesfull. Jeg ble veldig fornøyd etter min første time. Anbefales 👍