May Berit Barli
Kvinne, 65 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Har blitt syk og trengte legeerklæring. Sendte melding i PatientSky og fikk svar nå 3 dager senere der det ble lagt til en legeerklæring som gjelder for 3 dager. Jeg er fortsatt syk og trenger en legeerklæring også for imorgen. Da var det ikke mulig for meg å skrive det da samtalen var avsluttet etter hun hadde lagt til attesten. Ringer og får beskjed om at hun er på ferie til neste uke, og får da beskjed om at om jeg skal ha legeerklæringen må jeg ta kontakt neste uke og dermed betale for en ny time. Får beskjed av damen jeg snakker med om at det bare er mulig å sende en melding så blir samtalen avsluttet. Tenker dette legekontoret at jeg skal se inn i fremtiden og spå hvor mange dager jeg kommer til å ha feber? Er jo helt på trynet at jeg skal betale for en hel time hver tredje dag jeg er syk, fordi legeerklæringen bare gjelder så kort. Hyggelig og hjelpsom når du først får time men for guds skyld hold dere unna dette legekontoret hvis dere vil ha en lege som er mulig å få tak i når det trengs!
Dr. Barli har vært legen min i mange år. Jeg er kvinne over 70 år, arbeidende pensnjonist. Hun er interessert i å lytte, ser på meg i stedet det å bare se på skjermen og/eller skrive på pc. Jeg melder mine plager, vi prioriterer hva er det som haster mest. Det er begrenset konsultasjonstid, noe som alle leger har og alle pasienter vet om. Vi drøfter kort og presis de som gjelder med en løsnings orientert tilnærming. Jeg har blitt mer bevisst på og fått bedre innsikt på mine konkrete helse utfordringer, sykdom og helse-problemstillinger i kontakt med henne. Jeg alltid går ut fra henne mer trygg, takknemlig, med håp og glede og så mindre skremt av plagene mine.
Doktor Barli er sikkert en hyggelig dame og man føler seg sett når man er på kontoret hennes, men der slutter det. Hun er forferdelig glemsk/treg med å sende henvisninger og til å svare NAV. Virker faktisk veldig ustrukturert. Dette forsinker alt for meg som syk pasient og jeg kunne ikke lenger godta det. Det er uholdbart at man må mase flere ganger på legen for å få utført viktige ting. Må være slitsomt for henne også. Har nå fått en lege som gjør alt med det samme, og raskere enn jeg forventer.
Et hyggelig og imøtekommende menneske, alt i alt, men likevel ikke helt tilstede for å være en god fastlege. Ba om en henvisning i april måned, ble fortalt at denne ble sendt først i oktober. Når jeg ringer behandlingsstedet, viser det seg at de ikke har mottatt noen henvisning i det hele tatt.
Første ledige time er ofte to-tre uker frem i tid, og selv med avtalt time sitter jeg som regel 50-60 minutter etter tiden og venter på å komme inn.
Ba om en resept tre ganger, som hun har glemt av hver gang.
Fantastisk, menneskelig.Føler at man blir hørt sett og blir tatt på alvor. Ønsker inderlig å komme tilbake for å bli en av hennes pasienter. Mvh
Vis flere...