Esther Kraus

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 47 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2010)

Ledige plasser

0 av 1500
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

Låst – ingen venteliste

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Strandsiden Legesenter AS Telefonnummer52 69 51 5152 69 51 ...
Logemannsgården C. Sundts gate 51 5004 Bergen
Esther Kraus er en av 267 fastleger i Bergen

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(84)
84 vurderinger
Tilgjengelighet
(64)
64 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(64)
64 vurderinger
Service
(58)
58 vurderinger

Siste vurderinger av Esther Kraus

Flink lege som tar seg tid

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har hatt Esther som fastlege i 4 år, og bytter nå av praktiske grunner. Jeg har hatt behov for mye hjelp de siste årene med både fysiske og psykiske plager, og hjelpen jeg har fått har vært upåklagelig - og tidvis "livreddende". Esther tar seg tid til å lytte og er god på å sette seg inn i situasjonen. Henviser når det henvises skal. Heldig er den som får den ene ledige plassen på faslegelisten hennes nå!

Når det gjelder vikarene som har vært i forbindelse med permisjonene de siste årene, er erfaringen med disse også svært god. Spesielt Arnfinn som vikarierte sist var en trygg lege å komme til.

Å bestille time kan dog by på utfordringer. En sier at det kun er akuttimer som skal bestilles på sms, og ikke timer frem i tid. Da må man ringe. En annen sier at vanlige timer er det man får om man bestiller på sms. På nettsiden står det at man må ringe om det er akutt, men dette gikk ikke så bra når jeg prøvde, for da var alle timene delt ut til de som hadde sendt sms..

Ubeskrivelig lang ventetid

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

I samarbeid med Lisa ved samme senter og en legestudent tok det ubeskrivelig lang tid å få skrevet ut en resept.

Selve konsultasjonen var nøye og god, men når man ikke skriver ut e-resepten mens pasient er der, så burde man klare å gjøre det innen klokkeslettet man forteller pasienten. Det skal ikke være nødvendig å måtte ringe opp igjen for å be legene om å gjøre jobben sin. Att på til at en da måtte vente opp mot 1 time på at telefonen igjen skulle åpne.

Gjør dere ferdig med én pasient før dere starter på neste.

Skulle ønske jeg kunne ta henne med meg på flyttelasset!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Esther er SUPER! Hun fortjener alle de fineste adjektiv man kan finne! Hun lytter, støtter, henviser ved behov og går innimellom veldig langt for å få deg til å føle deg ivaretatt.

I forbindelse med en spontanabort i fjor tok hun frem kollegaens UL-apparat som hun ifølge henne selv ikke hadde brukt siden studiene, kun fordi hun ville hjelpe! På toppen av det hele gjorde dette at hun gikk glipp av lunsjen sin!

Hun har vært endel borte de siste årene ifbm barselpermisjon og etterutdanning. Vikarene har vært utrolig fine og Arnfinn (vikar til våren 2016) var utrolig hyggelig! For min del er det dessuten svært positivt at legen tar mer utdanning, slik at jeg vil få den beste hjelpen av henne!

Hadde jeg kunnet hadde jeg tatt henne med meg på hele flyttelasset til Oslo!

Lang ventetid

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har vert i kontakt med Legene på Høyden, veldig fornøyd når jeg først kommer til....
Timebestilling på SMS fungerer ikke i det hele tatt, måtte sende 3 meldinger før jeg fikk tilbud om time...

Flinke leger, men umulig å få time

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har bare vært hos Esther en gang pga mye permisjon, men var veldig fornøyd. Hun var profesjonell, lyttende og tok meg på alvor.

Det er imidlertid, som mange andre påpeker, helt umulig å få time hos Legene på Høyden. SMS-bestillingen fungerer svært dårlig fordi man må vente til tidlig på dagen for å se om man får time, og må sende melding igjen neste dag hvis man ikke får det. Dette er både tidkrevende og dyrt, og skaper usikkerhet når man er i en situasjon der man trenger legehjelp.

Har ved to akutte tilfeller opplevd å få beskjed om å prøve igjen neste dag for å se om de kanskje har en time til meg da. Om man tar kontakt på telefon for å forklare situasjonen risikerer man å få tilsnakk av personalet om at man heller burde ha tatt kontakt på SMS. Vet ikke om det skyldes sprengt kapasitet eller dårlig organisering av timebestilling, men resultatet er uansett elendig kundeservice. Spiller ingen rolle at legene er flinke når det er umulig å få time - jeg valgte å bytte til et legekontor med bedre tilgjenglighet (og dem er det mange av!).

Vis flere...