Esther Kraus
Kvinne, 47 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Jeg fikk Esther som fastlege det andre året på mitt masterstudie. Som student under mye press kan man møte andre utfordringer enn bare tett nese, og dette klarte Esther å se og hjelpe til med.
Esther er tålmodig, hjertelig, åpen og ikke minst utrolig dyktig. Esther er en lege jeg trygt kan anbefale. Hun er et menneske og en lege som gjør at du føler at du blir sett. Jeg vil savne å ha henne som min fastlege.
Jeg opplevde aldri å ha problemer med å komme inn for time hos legene på høyden. Resepsjonen ringte gjerne opp dersom det var spørsmål de hadde for å avtale time. Kan se at det siste året (2015) var det vanskeligere å få time enn det var før, men ingen umulighet.
Har hatt Esther som fastlege i 4 år, og bytter nå av praktiske grunner. Jeg har hatt behov for mye hjelp de siste årene med både fysiske og psykiske plager, og hjelpen jeg har fått har vært upåklagelig - og tidvis "livreddende". Esther tar seg tid til å lytte og er god på å sette seg inn i situasjonen. Henviser når det henvises skal. Heldig er den som får den ene ledige plassen på faslegelisten hennes nå!
Når det gjelder vikarene som har vært i forbindelse med permisjonene de siste årene, er erfaringen med disse også svært god. Spesielt Arnfinn som vikarierte sist var en trygg lege å komme til.
Å bestille time kan dog by på utfordringer. En sier at det kun er akuttimer som skal bestilles på sms, og ikke timer frem i tid. Da må man ringe. En annen sier at vanlige timer er det man får om man bestiller på sms. På nettsiden står det at man må ringe om det er akutt, men dette gikk ikke så bra når jeg prøvde, for da var alle timene delt ut til de som hadde sendt sms..
I samarbeid med Lisa ved samme senter og en legestudent tok det ubeskrivelig lang tid å få skrevet ut en resept.
Selve konsultasjonen var nøye og god, men når man ikke skriver ut e-resepten mens pasient er der, så burde man klare å gjøre det innen klokkeslettet man forteller pasienten. Det skal ikke være nødvendig å måtte ringe opp igjen for å be legene om å gjøre jobben sin. Att på til at en da måtte vente opp mot 1 time på at telefonen igjen skulle åpne.
Gjør dere ferdig med én pasient før dere starter på neste.
Esther er SUPER! Hun fortjener alle de fineste adjektiv man kan finne! Hun lytter, støtter, henviser ved behov og går innimellom veldig langt for å få deg til å føle deg ivaretatt.
I forbindelse med en spontanabort i fjor tok hun frem kollegaens UL-apparat som hun ifølge henne selv ikke hadde brukt siden studiene, kun fordi hun ville hjelpe! På toppen av det hele gjorde dette at hun gikk glipp av lunsjen sin!
Hun har vært endel borte de siste årene ifbm barselpermisjon og etterutdanning. Vikarene har vært utrolig fine og Arnfinn (vikar til våren 2016) var utrolig hyggelig! For min del er det dessuten svært positivt at legen tar mer utdanning, slik at jeg vil få den beste hjelpen av henne!
Hadde jeg kunnet hadde jeg tatt henne med meg på hele flyttelasset til Oslo!
Har vert i kontakt med Legene på Høyden, veldig fornøyd når jeg først kommer til....
Timebestilling på SMS fungerer ikke i det hele tatt, måtte sende 3 meldinger før jeg fikk tilbud om time...
Vis flere...