Marit Rønne
Kvinne, 66 år
Null sosiale antenner og forståelse for pasienter. Svært spydig og lite glad i mennesker;(
Jeg har hatt Marit Rønne som fastlege i en god del år, men nå har jeg omsider kommet meg rundt til å bytte. Dessverre kjenner jeg henne på en prikk lik de vurderingene under. Man føler seg svært til bry for å ta opp tiden hennes og hun tar seg ikke tid til å høre på hva pasienten har å si før hun trekker egne konklusjoner. En gang kom jeg dit pga munnsår begynte hun å kommentere vekta mi og at jeg måtte slanke meg. En annen gang da jeg kom inn pga halsbetennelse, spurte jeg henne samtidig om hun kunne skrive ut ny resept på en medisin jeg har tatt i årevis. Men NEI, det var ikke snakk om. Da fikk jeg beskjed om å bestille NY time! Så snudde hun bestemt kortterminalen mot meg og ba meg betale. Da hadde jeg ikke vært der mer enn noen få minutter. Dessverre har jeg mange eksempler på dårlig behandling av Marit og jeg vil derfor fraråde andre å velge henne som fastlege.
Marit Rønne har vært fastlegen min i noen år. Har bare vært hos Marit for småting, men har opplevd Marit som både hyggelig og effektiv. Jeg føler at hun har kontroll på fagfeltet sitt.
Første gangen jeg tok kontakt med Marit bestilte jeg allergimedisin. Jeg fikk resepten med en gang, men hun ville gjerne at jeg skulle komme inn til en time for å møte henne og ta en allergitest så hun ikke skrev ut medisiner på resept til folk hun aldri hadde møtt. Dette synes jeg synes er godt forståelig, men det var fortsatt veldig fint å få medisinene (som ikke er spesielt sterke) med en gang.
Jeg har ikke opplevd dette, men leste at noen her klagde på at hun "googler seg frem til sykdommer på pcen". Det må da være mye bedre å sjekke ut noe du er usikker på enn å gi en feil diagnose? For meg er det et styrketegn å kunne bruke en datamaskin som hjelp.
Kjenner meg ikke igjen i "presset" om betaling flere snakker om her. Jeg har selvfølgelig har betalt for timen, men har ingen negative følelser rundt dette.
Jeg har fått time på dagen de gangene jeg har hatt behov for det på Idungården Legesenter, selv om det noen ganger har vært hos en annen lege enn Marit.
Kom inn for en allergitest på første time, og hun krevde å veie meg og begynte å snakke om kosthold og bmi uten at jeg ba om det, og uten å vite hva slags kosthhold og treningsvaner jeg hadde. - Hun mente at det å veie og måle pasienter var standard prosedyre når man bytter lege, noe jeg i ettertid fant ut at var bare tull!
Ble både sur, fornærmet og skuffet! Virkelig ikke en menneskekjenner!
Som lege i dag er det like viktig å ha sosiale antenner som det er å kunne sitt fag. Rønne behersker ingen av delene. Hun googler seg frem til sykdommer på pcen sin og velger å konkludere før hun har hørt pasientens forklaring. Jeg har dessverre hatt Rønne som lege i 5-6 år, og ser veldig frem til å få en ny lege. En lege bør være imøtekommende og bry seg om sin pasients helse. Rønne bryr seg kun om betalingen. Jeg har aldri møtt noen som er like frekk og spydig som henne. Dessverre har hun noen år igjen før hun pensjonerer seg.
Vis flere...