Unni Britt Velle Sørli
Kvinne, 63 år
Jeg er ikke fornøyd. Som de andre skriver, må man ha ny time hver gang man skal ha ny resept. Det er faktisk lettere å få hjelp og svar på medisinske problemer via internett enn via henne. Syns ikke jeg kommer noen vei, hun har bare standardformuleringer som hun gjentar gang på gang. Hun smiler og er hyggelig, men det blir for overfladisk og til ingen hjelp. Flere ganger har hun glemt å sende av gårde henvisninger og prøver.
En blid og vennlig lege, men snakker til, og ikke med pasienten.
Enig med tidligere skrevet vurdering at hun hører sjelden på hva pasienten har å si. Ringer aldri tilbake og må ha lege time uansett hva det gjelder.
Etter en traumatisk opplevelse på Ahus i 2011, har ønsket vært å komme til ny utredning hos spesialist på et annet sykehus. Dette ville hun ikke, ennå det er fritt sykehusvalg. Opplevde ikke at denne legen tar pasienten på alvor og setter pasienten i fokus. Svar på prøver har man ikke fått etter 2 mnd. Purret de opp, fortsatt ikke svar. Bytter fastlege.
Unngår å svare på mine spørsmål. Høy grad av enveiskommunikasjon. Man blir ikke tatt seriøst og hører sjelden på det jeg har å si. Må ha legetime for alt mulig, til og med om man bare skal ha nye resepter.
Vis flere...