Dan Michael Nørager Andersen

Autorisasjon (1994)

7 av 2000

Storoklinikken Telefonnummer22 09 88 8822 09 88 ...
Vitaminveien 7-9 4 Etg, Storosenteret 0485 Oslo
Dan Michael Nørager Andersen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Dan Michael Nørager Andersen

Tar lite hensyn til deg som person. Dårlig tid og kommunikasjon.

Jeg ble først møtt av en "Du har 15 minutter på deg" etter å ha ventet i 25 minutter etter avtalt tid på å få behandling. Han er klar over at vi har lite tid og at det jeg ville prate om ville ta litt ekstra tid.

Med dette i bakhodet, tok han 2 telefonsamtaler uten å si unnskyld en eneste gang underveis i behandlingen. Hver av disse varte rundt 2-4 minutter. Deretter, så gikk han ut for å gjøre noe som ikke hadde noe med meg å gjøre. Dette tok 3 minutter ekstra.

Ut av de 15 minuttene jeg hadde på meg, brukte han 7-9 minutter på å gjøre andre ting.

Kan trygt si at jeg aldri kommer til å dra til denne legen igjen. Jeg ble ikke tatt seriøst og følte ikke at jeg kunne åpne meg. Har aldri opplevd noe slikt.

Helt fantastisk fastlege

Jeg byttet fastlege til Dr. Nørager når jeg flyttet til Oslo i august 2015, og har aldri vært mer fornøyd med en lege. Alt jeg har trengt behandling for har blitt tatt fullstendig seriøst og tatt videre der det har vært nødvending, og han virker alltid interessert og tar seg god tid til å høre på meg. Takket være han fikk jeg time hos psykiater under enn uke etter at jeg gikk til Dr. Nørager for å fortelle om kraftig sosial og generell angst som jeg har slitt med hele livet, og har nå fullført behandling for det.

Jeg har også vært inne to ganger med kuler i brystet (i en alder av 22 og 23 år), og har fått henvisning til videre undersøkelse, og til fjerning av kul nummer to utrolig raskt. Han tilbød seg også å ta celleprøve av meg da jeg var inne for å få sjekket kul nummer to i en alder av 23, og klarte å gjøre hele den prossessen overraskende behagelig. Har også fått fantastisk oppfølging etter at første celleprøve viste lette celleforandringer.

Jeg har aldri møtt en lege som tar meg så seriøst og har fått meg til å føle meg så hørt og forstått som det Dr. Nørager gjør. Ventetiden på å få time hos han er utrolig kort - i det fleste tilfeller får jeg bestilt time til dagen etter når jeg bestiller på nett - og det er også mulig å bestille hastetimer hos han på dagen fra og med midnatt.

Han er ganske enkelt en helt fantastisk lege, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd.

Hyggelig og dyktig

Datteren min og jeg har hatt Nørager som fastlege i 2 år. Han har alltid vært hyggelig og møtt oss på en fin måte. Det er mulig å ta opp mange ulike problemstillinger med ham. Han er ikke påtrengende i sine meninger, men forsøker å komme med faglige vurderinger og samtidig lytte til det jeg sier. Han henviser videre til andre spesialister ved behov, kort tid på å få påfyll på resepter og får meldinger i innboksen i portalen som svar på prøver og om noe skal følges opp videre mht blodprøver. Er av og til vanlig forsinket. Virker ikke stresset. Må av og til konsentrere seg om å skrive ned ting på pc, men tenker at fastlegeordningen tvinger det frem da de har mange pasienter og lite tid per person. Han er ingen pratmaker, men har en varm og lun humor. Lett å booke time online, men har også opplevd å booke en time to ganger for å fjerne en fettkul. Det er som om ekstra prosedyrer som kirurgisk fjerning eller gynekologiske undersøkelser krever booking av rom og av og til kan det være lurt å si i fra om det på forhånd til sekretær eller til legen selv. Kommer ikke til å bytte lege, er veldig fornøyd. Stoler på ham.

Lytter, men lite tilgjengelig - pasientfabrikk

Som pasient opplever jeg å bli tatt alvorlig og han, på tross av en stressende hverdag, er imøtekommende og lytter til hva man har å si. I tillegg kan timer bestilles på nett.

Dessverre har han altfor mange pasienter med ditto ventetid (normalt over en uke til første ledige time), ingen hastetimer og tilbyr heller ingen måte å kommunisere med ham (eDialog er ikke aktiv og resepsjonen kan ikke overlevere beskjeder innen rimelig tid). Resepsjonen er underbemannet, overarbeidet og viser klare tegn på stress.

Som flere har skrevet her, virker det som hans praksis er lagt opp for å tjene mest mulig penger - unødige oppfølgingstimer av et par minutters varighet som med fordel kunne vært løst med en telefonsamtale. Ventetiden utover avtalt tid er betydelig.

Ikke å anbefale

Har gått hos Dan i ca 4 år, og hatt flere uheldige opplevelser.
Jeg ble pålagt en gynekologisk undersøkelse for å sjekke bl.a. livmorhalskreft. Dette i en alder av 23 år, to år før den ordinære prøvene tas, og uten bekymring fra min egen side.

Ved å beskrive hva jeg bestilte time for gjennom nettbestilling av time, måtte jeg fremdeles tilbake på tre separate timer for å fjerne en føflekk, ta livmorhalskreftprøver og få allergipiller.

Det hele toppet seg ved svangerskapskontroller hvor det ikke en gang ble tatt en graviditetstest i forbindelse med svangerskapet, beskjed om at svangerskapskurs er noe tull og ingen forklaring på hvorfor hvilke tester blir tatt.

Som pasient blir jeg møtt med ovenbærenhet, dårlig tid og dårlig kommunikasjon.

Med andre ord; ikke å anbefale.