Kathleen Susan Henriksen
Kvinne, 58 år
1. In comparison to other SiO fastleger, Kathleen Henriksen will not only ask you the standard questions related to your symptoms, but she will also explain why she is asking them as well as provide clear useful information about possible next steps through SiO and its affiliated specialists.
2. Clear explanations of steps, meanings, procedures, etc. to be followed in the Norwegian health care system are rare to receive from other SiO doctors, understandably so with the Norwegian system being second nature and the language barrier; however, with having a direct point of reference to the US and other health care systems, Kathleen Henriksen explains quickly, directly and with ease.
3. If neither English or Norwegian are your first languages or you have trouble answering direct questions on the spot, have a clear understanding of your symptoms and questions in advance of the appointment and perhaps even write them down on paper and bring to the appointment. This will help with the brief time window (15 mins) suggested for appointments and help her to help you.
4. If the appointment goes over the 15 minute time slot, she doesn't immediately cut the appointment short, but makes sure she has asked and answered everything she can.
Jeg har Kathleen som min fastlege, og er veldig fornøyd. Hun tar meg seriøst og jeg får relativt kjapt legetime hos henne. Hun gir også god oppfølging.
Hun forklarer steg for steg hvordan prosedyrene er og hvorfor hun gjør som hun gjør hele veien.
Hun er direkte, men ikke på en ufølsom måte.
Du kommer ikke til Kathleen for å koseprate om problemene dine. Jeg tror enda ikke jeg har hatt en legetime som varer mer enn knappe ti minutter. Kan virke litt streng og litt vel effektiv, men har en voldsom sympati og tar deg alltid dønn seriøst og alvorlig. Slutter ikke å imponere. Selv om det noengang går litt fort
Bra: Hun gjorde jobben sin. Hun hjalp meg
Dårlig og Kontekst:
Jeg var hos henne for 8 måneder siden angående brystsmerter.
Da jeg kom inn forklarte jeg situasjon og de ulike mulige årsakene for brystsmertene. Dette tok dog litt lenger tid enn forventet, så hun endte opp med å avbryte meg og si, "Men hva er problemet mitt? Hvorfor er du her? Dette er akuttseksjonen".
Da jeg bestilte time så bestilte jeg ikke en time hos akuttseksjonen, så dette var ikke min feil. Dessuten så er det doktoren sin jobb å guide meg og spørre om symptomer.
I alle fall, etterpå diskuterte vi litt om brystsmertene mine. Doktoren fikk inntrykk av at jeg prøvde å overbevise henne om at jeg hadde rett. Hun ble fornærmet og sur og slå i bordet (overraskende nok).
Etterpå gikk vi ut i gangen - jeg skulle ta blodprøve - her satt det flere andre som ventet. Hun sa høyt "Ettersom du skal ta blodprøve, så må du etc etc..." Alle fikk vite at jeg skulle ta blodprøve.
Hun kalte meg umoden.
Hun sa verken hade eller noe som helst.
Jeg valgte henne fordi jeg så folk skrev at hun var effektiv, og jeg tenkte jeg slapp å vente så lenge... Men må vel konkludere med at det finnes viktigere kvaliteter hos en fastlege. Hun forholdt seg ikke distansert, men fortalte meg en rekke historier fra sitt eget liv - noe jeg ikke synes passer seg for en lege. Jeg trengte helsehjelp, ikke en rekke amerikanske klisjeer og ordtak jeg ikke syntes passet min situasjon overhodet. Hun tok seg god tid til meg, men ikke for at jeg fikk snakke. Det var hun som skravlet det meste av tiden. Jeg var sjokkert, aldri vært borti noe slikt hverken før eller siden.
Vis flere...