Morten Øwre

Autorisasjon (1997)

Din Lege AS Telefonnummer22 54 05 0022 54 05 ...
Fredrik Stangsgt. 11-13 0264 Oslo
Morten Øwre er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Øwre

Lite interessert i meg som pasient

Har brukt han som fastlege siden ordningen ble innført, og har stort sett vært fornøyd, men den senere tid har han blitt mer og mer stresset og har vist liten interesse for meg som pasient. Siste konsultasjon sa han at han ikke hadde tid til meg lenger. Jeg velger derfor å finne meg en ny fastlege.

Introvert og til dels nedlatende

Etter å ha ventet i overkant av en time på legevakten kom jeg inn til min 5-10 min konsultasjon hos Øwre. Han konluderte raskt med at intet var galt da jeg beskrev mine to siste døgn med smerter. Jeg var nesten glad da mine laboratorieprøver påviste mine antagelser. Jeg går sjelden til lege noe jeg er glad for etter dette besøket. Dersom han trodde at jeg kom for å få medfølelse, sykmelding eller som et tidsfordriv så tok han feil på alle tre punkter.

Fra god lege til ustabil og stressa

Har hatt denne legen gjennom 10 år. Jeg var veldig fornøyd tidligere, da han hadde gode råd til vanskelige tema. Men i det siste har det skjedd noe, enten har han for mange pasienter eller så er noe annet galt. Han har blitt uforutsigbar, ustabil, passiv-agressiv og stressa. Han har kastet papir i luften og nærmest ropt på meg når jeg stilte et spørsmål. Han er både snill og slem og frekk alt på en gang. Med en kreft diagnose er det mye medisinering som det er vanskelig å navigere gjennom og man forventer faktisk litt tillit og støtte av fastlegen sin! Trodde aldri jeg skulle bytte, men nå har jeg opplevd dette tre ganger og ønsker en som tar sine pasienter på alvor. Jeg håper han får løse sine problemer slik at han kan bli den dyktige legen han var før, men jeg har mistet tilliten til ham.

For mange pasienter

Litt vell løpebånd. Har nok tatt på deg litt vell mange pasienter, kan virke meget stresset periodevis.
Han er dyktig på å henvise hvis det er behov for det, "leker" ikke verdensmester.
Dyktig lege når han ikke har for mange passienter, eller noe som er fikset på en-to-tre.

Beste legen jeg har hatt!

Morten Øwre er en super lege. Han er min fastlege siste 12 år. Han lytter, tar seg god tid. Kan være litt streng:) Men da har han grunn til det. Jeg stoler på ham 100%.