Morten Øwre

Autorisasjon (1997)

Din Lege AS Telefonnummer22 54 05 0022 54 05 ...
Fredrik Stangsgt. 11-13 0264 Oslo
Morten Øwre er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Øwre

God lege... Lytter, og har bra kompetanse

God lege... Lytter, og har bra kompetanse, samt mild og hyggelig.
Han har nok mange pasienter, men jeg har hatt ham som fastlege siden 2001, har tatt med junior som er 8 1/2, og han taklet poden på en utmerket måte,
Han er nå fastlegen til Jr.
Vil fortsette å bruke ham i årene fremover..
Jeg kjenner meg ikke igjen i besskrivelsen som er negativ på denne siden, da lurer jeg på om vedkommende bør ta en selvransakelse med seg selv...

Ikke en god lege

Arrogant og hoven. Fremstår som en likegydlig lege med dårlig kompetanse. Har aldri fått et ordentlig svar på mine forholdsvis enkle henvendelser og svarer meg på en ganske ufin måte. Dårlig service på legekontoret generelt. Svært skuffet.

Snill men overarbeidet og stresset

Har vært meget fornøyd med Morten Øwre som fastlege i mange år. Ved min siste konsultasjon er han (som vanlig) etter skjema og gjør det straks klart at han har liten tid til meg, da han skal på ferie. Jeg er forberedt på det og sier jeg trenger hans råd om: 1)svimmelhet, 2) mulig seponering av to blodtrykksmedisiner, 3) vurdering av et flåttbitt på magen og 4) forslag til ny urolog da min faste har blitt pensjonist. Jeg ba også om måling av kolesterolnivå på laboratoriet.

Halvveis i dette sier han at det blir for mye for ham, og vil tydelig avslutte konsultasjonen for å komme videre med neste pasient. Han skriver ut blodprøve-skjema og henviser til ny urolog - noe han krever ekstra honorar for selv om jeg har frikort. Når jeg tar opp det siste i resepsjonen blir jeg møtt på en uvennlig måte, de kan/vil ikke svare på det og sier jeg må ta det opp med legen - selv om det på et stort oppslag på veggen står at henvisning er en del av grunnlaget for frikort.

Det er slikt som gjør at jeg vurderer om tiden kan være moden for å finne en ny og mindre sliten fastlege. Men håper at ferien vil gjøre dere alle godt. God ferie!

Beste legen jeg har hatt

Kjenner meg overhodet ikke igjen i enkelte beskrivelser her om at han oppfattes som lite i møtekommende, frekk og medmenneskelig, tvert i mot! Oppfølgingen fra ham er etter min oppfattning meget god og han tar ting seriøst når det er en situasjonen krever det. Som andre har nevnt er han er ofte/nesten alltid forsinket, men jeg venter gjerne litt ekstra for at han tar seg tid til pasientene sine, noe jeg har opplevd da jeg enkelte ganger har hatt behov for det.

Anbefaler ham på det varmeste for de som ønsker en lege som tar seg tid når det er behov for det, er medmenskelig, lytter og er faglig sterk innen det jeg har hatt behov for. Synes jeg er heldig som har en så dyktig lege som Morten.

Stresset og lite tilstedeværende

Oppleves som ukonsentrert og lite tilstedeværende. Ikke flink til å lytte. Mangelfull oppfølging over tid.