Ola Amundsen
Mann, 46 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Ikke veldig ofte jeg belaster helsevesenet heldigvis, men det skjer og da er det godt å ha det systemet vi har i Norge. Men, hva kan vi forvente av forutsigbarhet? Når legen alltid er forsinket, senest i dag. 50 minutter etter avtalt time. Jeg antyder at han er veldig forsinket. Får da en voldsom reaksjon og at han ikke ønsker å diskutere.. i tillegg får jeg beskjed om, har andre spørsmål enn det som står i timebestillingen må jeg bestille ny time…
Er dette greit?
I de siste par årene er den gode legen forsvunnet. Han virker fortsatt forståelsesfull, men følger ikke opp og får ikke unna lovet henvisning. Iveren hans etter å finne ut av ting virker borte.
Nå er tiden på venteværelset (fra morgenen av), 1/2 time til 1 1/2 time blitt irriterende.
Amundsen er en fantastisk lege som alltid tar seg tid til å høre på deg. Dette kan selvsagt være frustrerende fordi man ofte ikke kommer inn til avtalt tid. Men andre ganger er det jeg som trenger denne ekstra tiden.
Ta med en bok, pc eller hør på en podkast, så går det helt fint! Han er verdt å vente på!
Han har en ro og en faglig dyktighet som gjør at jeg føler meg trygg og ivaretatt.
Jeg har hatt Ola som 1-09- 2006, da var han veldig fersk i som lege (konfirmant ), men jeg fant fort ut at han ville bli en dyktig lege. Ola" ser "meg og lytter, sender meg for å ta prøver og videre til røntgen og div, undersøkelser. Ola er ikke den mest pratsomme typen,men spør jeg får jeg svar, Ola er veldig flink til å tegne enkelte ting når det er noe jeg ikke skjønner. Det er altfor kort tid inne hos legen,men det går an å bestille dobbeltime. Jeg er veldig fornøyd med Ola som fastlege, men ikke fornøyd med å må vente ca en time for å komme inn, det er ett minus.
Sløser bort times is på denne mannen. Prøver å ringe og bestille, og kan sitte 20 min i kø bare for å bli kastet ut av køen og må starte på nytt igjen.
Prøver å bestille i appen han bruker, men når han legger ut kun tre ledige dager på et helt år frem i tid blir det sjanseløst.
Må som regel vente 45-50 minutter, selv om jeg bestiller bare en halvtime etter åpningstid. Får aldringen beklagelse på at man har måttet sitte så lenge og vente, noe som gir en opplevelse av en svært arrogant og egoistisk ovenfra og ned-holdning der pasienten står med lua i hånda.
Har ikke tid til å snakke med meg. Forrige gang ble jeg kastet ut fordi han måtte ta imot en ambulanse, så jeg måtte betale og gå der med delvis uforrettet sak.
Sikkert faglig dyktig, men det hjelper ingenting når kundebehandlingen ikke ligner grisen. Anbefales absolutt ikke.
Vis flere...