Hans Kristian Opøien

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1999)

Hans Kristian Opøien er gynekolog i Oslo

Siste vurderinger av Hans Kristian Opøien

Trygg, dyktig og god lege

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Møtte Hans Kristian i forbindelse med min graviditet på Akershus universitetssykehus. Jeg følte meg sett, respektert og ivaretatt. Han tok seg god tid og var veldig forståelsesfull. Beste legen jeg har møtt under mine to svangerskap. Skulle ønske flere leger var som han.

Utrygg. Fikk ikke medisinsk hjelp.

Min mening om Hans Kristian Opøien, som om lege:
Som pasient fikk jeg ikke nok medisinsk hjelp og anbefalinger angående videre veiledning og behandling. Den spesialisten eier svært dårlig kommunikasjonsevner med pasienter. Det var første gang i livet mitt da jeg opplevde så dårlig samtale med lege. Jeg følte aggresjon og kritikk mot meg fra denne spesialisten. Etter å ha snakket med ham, gråt jeg og følte meg forferdelig, fordi legen svarte aggressivt på spørsmålene mine og hjalp ikke med problemet mitt eller forklarte hva jeg skulle gjøre videre. Han vinket meg bort.

Svært misfornøyd

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

For en arrogant person. Han kunne prøvd med å spørre hvorfor jeg var der. Veldig ovenfra og ned. Det var kritiserende og aggressiv kommunikasjon jevnt over i hele timen. Svært usympatisk. Journalnotatet ga samme krenkende inntrykk. Jeg fikk feilinfo om mine rettigheter til IVF i det offentlige. Rettigheter jeg faktisk hadde.

Empatisk og hyggelig

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Som flere andre kvinner er ikke besøket hos gynekolog, det største høydepunktet. Men her ble jeg møtt med respekt og empati, rundt mine problemstillinger. Kan virkelig anbefales!

Forferdelig

Klinikk: Volvat Oslo - Majorstuen Skrevet

Utålmodig, nedlantende, brukte bare korte svar og blir sint om man ikke er enig med ham. Han var forvirret av terminologi. Null empati.