Profilbilde av plastikkirurg Alexander Vigen

Alexander Vigen

Profilbilde av plastikkirurg Alexander Vigen
Plastikkirurg

Om

Dr. Alexander Vigen er overlege med PhD og spesialist innen plastikkirurgi. Han har lang erfaring med brystkirurgi, ansiktskirurgi og kroppsformende kirurgi. Spesialområdene hans inkluderer estetisk brystkirurgi, bukplastikk etter vekttap eller fødsler, fettsuging og fettransplantasjon, samt øyelokkirurgi og ansiktsløft.

Dr. Vigen har jobbet som plastikkirurg siden 2011 og har vært overlege siden 2016. Han reiser jevnlig til kurs og konferanser rundt om i verden og er medlem av ISAPS (International Society for Aesthetic Plastic Surgery). Han har også fått internasjonal erfaring ved opphold hos kjente plastikkirurger.

Dr. Vigen er opptatt av å kombinere plastikkirurgi og kosmetisk medisin for best mulig resultat for pasientene. Han er sertifisert for Restylane, har deltatt på flere internasjonale kongresser, og har også vært foredragsholder på internasjonale plastikkirurgikongresser. Han har utdannelse fra NTNU og har jobbet ved sykehus i Norge og privatklinikker.

Plastikkirurgi

Autorisasjon (2008)

IbsenSykehuset Gjøvik Telefonnummer962 04 000962 04 0 ...
Tordenskjoldsgate 13-15 2821 Gjøvik
Alexander Vigen er plastikkirurg i Oslo og Gjøvik

Siste vurderinger av Alexander Vigen

Above and beyond

Klinikk: Nordstrandklinikken Skrevet

Jeg er en mann med øye for detaljer. Liker å holde meg i form med trening og spiser bra.
Ble operert for gynekomasti ( mannlige bryster ) noen år tilbake og ble ikke helt fornød med resultatet. Det ble seende ok ut, men ikke det som stod til mine forventninger. Slo meg til ro med at dette ble "as good as it gets". Jeg forsøkte enda hardere å trene og spise bra, men jeg aldri helt fornøyd. Hvilken lege hadde en slik innsikt at han kunne forstå min forklaring til hva jeg ønsket å forbedre? Ikke minst var det kanskje og forvente det umulige? Hans faglige dyktighet måtte være overtruffen. Han måtte også forstå hvor tungt dette veide meg ned og ta stilling til om resultatet faktisk kunne bli noe bedre. Forstod han like godt som meg selv hva en tidligere kroppsbygger / fitnessmann likte? Kunne han se hva jeg drømte om skulle bli mine nye fettfrie og maskuline brystmuskler?
For å lykkes i en slik operasjon må kirurgen forstå mange faktorer. Han måtte ha forstå hva som er estetisk vakkert, ha faglig kompetanse og være pinlig nøyaktig.
Jeg er nå operert hos Alexander Vigen 2 ganger. Han har formet mine brystmuskler på en sli måte at han fjernet fett langs yttersiden av kanten mot armhulene og langs flankene. Han har fjernet fett under brystvorten og løftet de elegant noen millimeter oppover. Han har vært veldig grundig. Dette med å forme konturer, fjerne fett, løfte og stramme. Ja, jeg er rett og slett imponert over denne mannen. Det Dr. Alexander Vigen har utrettet på min 41 år gamle kropp trodde jeg ikke var mulig. Kresen som jeg er, har resultatet alikevel blitt svært tilfredstillende.
Jeg er 100% forpliktet til Dr.Vigen om jeg skulle trenge noen ytre forbedringer gjort på mitt utseende. Han er svært dyktig på og rette opp det som har forfalt og han klarer også imponere med stødige hender og svært gode artistiske evner . Han skjønner hva jeg er uten at jeg trenger å komme med lange forklaringer. Tusen takk!

Flink, dyktig og snill lege.

Klinikk: IbsenSykehuset Gjøvik Skrevet

For en flink og dyktig lege. Utrolig snill og imøtekommende person. Jeg ble fornøyd med resultatet mitt. Glad for å ble kjent med han. Anbefales på det sterkeste. :)

Excellent and caring doctor 👨‍⚕️

Klinikk: IbsenSykehuset Gjøvik Skrevet

After a lot of online research and doubts on gynecomastia surgery, I decided to consult Dr. Alexander Vigen.

He made me feel so comfortable at the very first visit and clarified all my doubts and explained the procedure in detail.

My operation was conducted in the Ibsensykehuset, Gjøvik. Upon arrival the nurse and staff made me feel at home. Doctor received me personally and completed the whole procedure with utmost perfection and ease!!
I’m extremely satisfied with my results post operation. I hope to see the complete results in coming months.

I am extremely fortunate that I chose Dr. Vigen as my plastic surgeon and I highly recommend Dr. Vigen to everyone, not only in Norway but to people across the globe.

It was amazing to have known Dr. Vigen :-)

Kunnskapsrik, dyktig og effektiv.

Klinikk: IbsenSykehuset Gjøvik Skrevet

For en dyktig og dedikert lege!
Jeg opplevde Alexander som rådgivedne og dyktig lege, med god etikk.
Hans hjelp og kunnskap har gitt meg resultater jeg ikke trodd var realistiske og samtidig gjort hverdagen min langt bedre.
Anbefales på det sterkeste !

Trygg, troverdig og imøtekommende!

Klinikk: IbsenSykehuset Gjøvik Skrevet

Etter en nøye og veloverveid avgjørelse om å få lagt inn brystimplantater,begynte jeg å lete etter en kirurg og behandlingssted som samsvarte med mine verdier og forventninger. Valget falt på Ibsensykehuset avd. Gjøvik. Allerede i resepsjonen ble jeg tatt meget godt imot av Eva Børresen. Hun var hjelpsom og fremsto med stor empati og omsorg. Jeg kom inn til Dr.Vigen og ble tatt imot med oppriktig interesse og seriøsitet. Vi hadde en fin samtale,han informerte grundig om ulike alternativer og undersøkte meg. Hans erfaring og verdisyn var helt avgjørende for meg og de valgene jeg skulle ta. Resultatet av konsultasjonen ble at jeg ville gjennomføre en operasjon og få lagt inn implantater. Etter to svangerskap,masse amming og vektnedgang hadde jeg behov for å få tilbake fasong og litt fylde i brystene. Operasjon ble avtalt og på operasjonsdagen ble jeg tatt imot med samme imøtekommenhet og trygghet som ved konsultasjonen. Sykepleierne, anestesilege og Dr.Vigen geleidet meg på en fantastisk måte gjennom hele tiden jeg var der. De brukte tid på meg, svarte på spørsmål og hadde stor omsorg for meg som pasient og medmenneske! Resultatet er sålangt helt suverent! Dr.Vigen tok seg god tid til en prat før avreise og både han og sykepleier Ødegård forklarte nøye om hvordan jeg skulle få en best mulig rekonvalenstid.Takk for super behandling. Tillit, trygghet og omsorgen dere viser er fantastisk!