Profilbilde av generell kirurg og plastikkirurg Marius Barstad

Marius Barstad

Profilbilde av generell kirurg og plastikkirurg Marius Barstad
Generell kirurg og plastikkirurg

Om

Dr. Marius Barstad er spesialist i plastikkirurgi, generell kirurgi og thorax kirurgi. Han studerte medisin ved Universitetet i Oslo og har en medisinsk doktorgrad fra samme universitet.

Dr. Barstad har bred erfaring innen kosmetiske inngrep og er klinikksjef og partner ved Fornebuklinikken. Han har tidligere vært overlege ved Nobel Clinic, Axess spesialistklinikk og Plastisk kirurgisk avdeling Ullevål universitetssykehus. Han har også vært assistentlege ved Plastisk og rekonstruktiv avdeling Rikshospitalet og Thorax kirurgisk avdeling Rikshospitalet.

Han har skrevet og medforfattet en rekke artikler i internasjonale faglige tidsskrifter og har holdt faglige foredrag på nasjonale og internasjonale kongresser og møter.

Han er medlem av Den norske legeforening, Norsk plastikkirurgisk forening og Norsk forening for estetisk plastikkirurgi.

• Generell kirurgi
  • Plastikkirurgi
  • Thoraxkirurgi

Autorisasjon (1985)

Siste vurderinger av Marius Barstad

Trygg og svært dyktig

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Da jeg bestemte meg for å ta brystoperasjon dro jeg på konsultasjon hos Dr. Barstad, og bestemte meg raskt for at det var han jeg ville operere meg hos. Han var trygg og tydelig, informerte meg nøye og ga meg realistiske forventninger. Han svarte på alle spørsmål og jeg følte meg både sett og hørt. Jeg er utrolig fornøyd med hele opplevelsen, alt fra konsultasjon og operasjon, til oppfølging og resultat. Anbefales virkelig!

Brystforstørrelse

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Kjempe fornøyd med brystforstørrelse på fornebuklinikken med Marius som kirurg i 2013! Klinikken er fin, og alle som jobber der opptrer imøtekommende og profesjonelt😊

Høy kompetanse og faglighet

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

I forbindelse med brystløft opplevde jeg Dr. Barstad og Fornebuklinikken som høyst kompetente og faglige. Jeg opplevde Dr.Barstad som svært informativ under konsultasjon. Operasjonsdagen ble jeg tatt godt imot av anestesisykepleier, Dr. Barstad som operatør, anestesilege , operasjonssykepleier og ikke minst serviceinnstilte sykepleiere på oppvåkningen. Dr. Barstad fulgte opp med telefon neste dag, og det ble gjennomført kontrolltime på klinikken én uke etter inngrepet.

Grunnet faglighet, kompetanse og service vil jeg absolutt anbefale klinikken videre.

Anbefales!

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Første konsultasjon merket jeg fort at han var profesjonell og en flink kirurg. Han var hyggelig og imøtekommende.
Jeg misforstod størrelsen han snakket om og jeg var nok ikke helt tydelig med hva mitt ønske var. Jeg fikk derfor ikke ønsket størrelse på brystene. Etter 3 måneder kom jeg til en ny konsultasjon med dr.Barstad og han ga meg en god deal på ny operasjon pga misforståelsen. Han kom frem til en størrelse jeg ikke hadde tenkt på en gang, men jeg valgte å stole på han. Resultatet ble helt perfekt og slik jeg hadde ønsket det!

Jeg er veldig fornøyd og anbefaler Dr.Barstad på det varmeste!

Arrogant og "ufeilbarlig"

Klinikk: Fornebuklinikken AS Skrevet

Alle inngrep - uansett hvilke - har en risiko for at ting ikke går etter planen.

For en pasient handler tillit om hvordan man blir ivaretatt, ikke bare før og under et inngrep. Tillit handler også om hvordan man ivaretar en pasient etter et inngrep. Spesielt etter et inngrep som ikke gikk etter planen.

Når klinikken selv tilbyr ordninger for å komme pasienten i møte, for så å gå tilbake på sitt ord, er det ikke lenger snakk om kvalitet i alle ledd. De viser fram en slående arroganse, der pasientens ve og vel ikke lenger er i fokus. Egen inntjening, og eget ego - der de ofte framstiller seg som 100% ufeilbarlig - er hovedfokus.

I min sak ble ikke resultatet som forventet, eller avtalt. At jeg sitter igjen med dårlig estetisk resultat, er så sin sak. Den kroniske betennelsen som ikke vil bli borte før klinikken har ryddet opp, er verre.

Kirurgen sa seg enig, og mente det enkelt skulle la seg gjøre å rette opp. På grunn av C19 gikk det en tid før jeg kontaktet klinikken for å inngå avtale om å få rettet feilen. Da var ikke kirurgen lenger ved klinikken, og dr. Barstad ga klar beskjed om at jeg "ikke hadde en sak".

Framtidige pasienter bør merke seg at dette sannsynligvis er måten de blir behandlet på. Ingen er ufeilbarlige, men Fornebuklinikken oppfører seg som om de er det.

Policyen er at du får døren slengt i fjeset, med beskjed om at "det har vi aldri sagt", selv om du har skriftlig dokumentasjon på kirurgens uttalelser.
Jeg setter aldri mine ben på denne klinikken igjen. De er ikke til å stole på, og holder heller ikke sine egne faglige løfter.

Å være anstendig - både som menneske og profesjonell - handler om å innrømme at man slett ikke er ufeilbarlig, og å gå inn for å rette sine feil.
Det har Fornebuklinikken tydeligvis ingen planer om.