Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i Berstadhuset

Ikke til å stole på

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Dr Gjedrem er alltid forsinket og har lang ventetid på timer. Det blir ikke gjort noe forarbeid og man fremstår derfor som en fremmed ved hvert besøk. Ved flere anledninger har jeg oppfattet det som om hun kommer til kort når det gjelder kunnskapsnivået sitt.

De ganger jeg virkelig har vært syk har jeg måtte gått til privatklinikker da jeg ikke stoler på henne.

Dyktig og effektiv

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Har hatt Gjedrem som fastlege i et par år nå og er kjempefornøyd . Hun er lett å kommunisere med - tar evt symptomer veldig på alvor og tar nøvendige undersøkelser . Blir evt videresendt til spesialist hvis det er noe utover hennes fagområde.
Opplever å bli tatt på alvor . Hun er der 100 % de minuttene jeg er der.
Er hun forsinket - noe jeg tror skjer på de aller fleste legekontor - kommer hun ut og gir beskjed.

Fantastisk lege!

Lege: Rolf Langeland Skrevet

Jeg har hatt Langeland som fastlege ett par år nå, selv etter at jeg flyttet til Sotra for ett år siden har jeg valgt å beholde han.

Den lange Ventetiden på legetime og forsinkelsene kan være en plage, men jeg har lært meg å bestille ny legetime ved hvert legebesøk og ha med fulladet telefon til hver time;-)

Sekretæren Linda er også fantastisk!

Han er alltid smilende og spøkende selv om han har det travelt opp etter ørene:-)

En unik lege

Lege: Toril Lømsland Skrevet

Toril Lømsland er en svært flott lege. Jeg har fulgt etter henne i 25 år og har alltid blitt godt behandlet av henne. Hun tar meg på alvor. Jeg vil aldri bytte selv om avstanden er litt lang og ventetiden det samme. Når en først kommer inn til henne er ventetiden glemt!

Ikke helt fornøyd

Pluss:
+ Det var lett å kommunisere med henne på SMS
+ Hun hadde alltid ledige akuttimer mandag-torsdag
+ Hun klarte å samarbeide med andre fagfolk i et møte
+ Hun henviste til spesialisthelsetjenesten om hun ikke selv hadde tilstrekkelig kunnskap om sykdommen

Minus:
- Kontoret hadde kort telefontid, og SMS-tjenesten var dyr
- Hun jobbet ikke fredager, og hadde heller ingen vikar, så jeg har to ganger endt på legevakten pga manglende legetilbud
- Hun virket ofte stresset, og fikke ikke med seg hva jeg sa
- Jeg følte ikke at jeg fikk forståelse eller trøst da jeg hadde det tøft psykisk
- Jeg følte ikke at hun var mottakelig for innspill ang. medisinering
- Da jeg ga uttrykk for at en fysisk undersøkelse var ubehagelig, så hun bare på meg med et undrende blikk.

Det var mangel på personlig kjemi og det faktum at hun ikke var tilgjengelig på fredager som gjorde at jeg til slutt byttet fastlege.