Legene i Berstadhuset

Valkendorfsgate 9 5012 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Legene i Berstadhuset

Verste legen jeg har vært borti

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Lite forståelsesfull, opplevdes ubehagelig og lite profesjonell. Ønsket at jeg skulle slutte på medisiner jeg går på slik at symptomer viste seg slik at jeg kunne "bevise" overfor henne at jeg har sykdom jeg har fått påvist av spesialist. Ønsket også blodprøve av b12 og spurte om man kunne sjekke andre vitaminer i samme slengen. Fikk strengt svar om at det gjorde hun ikke.

Trygg, kunnskapsrik og empatisk

Lege: Nina Helene Ingebrigtsen Skrevet

En helt enestående lege som jeg er glad for at jeg skiftet til. Føler meg tatt på alvor og lyttet til. Hun tenker helhetlig rundt helse, ser sammenhenger, og kommer med gode forslag og innspill. I tillegg husker hun fra gang til gang til gang, ikke bare pasientens helseutfordringer, men også psykososiale og/eller familiære forhold rundt pasienten. Noe som er ganske utrolig med så mange pasienter på listen. Minner meg om den typen engasjerte GP/husdoktorer som man ellers bare ser på TV i britiske dramaserier. Ellers har hun lang erfaring og er åpenbart svært kunnskapsrik. Hun har også en helsesekretær som er utrolig hyggelig og det er tydelig at denne også har mye kunnskap, god vurderingsevne og mellommenneskelig kompetanse.

Veldig flink

Lege: Nina Helene Ingebrigtsen Skrevet

Utrolig hyggelig, hører på hva du har og si, og er veldig forståelsesfull. Veldig fastlege som husker deg for deg.

Hyggelig, men uprofesjonell, hektisk og lite tilgjengelig

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Skulle inn for å ta en rutine-blodprøve etter å ha spist vegansk i 2 år. Ble møtt med stor skepsis og hun skulle gang på gang påpeke at dette ikke er "et fullverdig kosthold". Fikk også beskjed om å drikke ett glass skummet melk om dagen og hun var også opptatt av å si at dette er et "ekstremt kosthold". Det jeg syntes var mest ubehagelig var at hun sa: "så du går aldri på besøk du da?", som om kostholdet mitt gjør at jeg ikke har venner?. Håper hun leser seg opp på dette, for de utsagnene hun kommer med stemmer ikke overens med nyere forskning på feltet og opplevdes ubehagelig og lite profesjonellt. Ellers er det lang ventetid for å få time og man må regne med å måtte vente i opptil en time over avtalt tid for konsultasjon. Det er også tydelig at det er hektisk og at hun vil fortest mulig videre til neste pasient, det er lite tid for kommunikasjon og samtale.

Men vil gi masse ros til legesekretærene som utfører blodprøver. De er virkelig varme og omsorgsfulle og jeg opplevde at min sprøyteskrekk, redsel og besvimelse virkelig ble tatt på alvor. De tok seg god tid og forklarte tydelig hva som ble gjort. Fantastiske damer begge to!

Beste legen jeg har hatt!

Lege: Toril Teoline Gjedrem Skrevet

Ville bare melde om at hun er virkelig bra! Forståelsesfull og grundig - et flott legeemne.

Takk!