Amarbir Singh Bandesha
Mann, 49 år
Legen er grei nok. D er verre med sekretæren han har funnet seg. Uhøflig å lite imøtekommende
Lyttende. Høflig. Kunnskapsrik.
Vikarlegen Irene, arbeider for tiden ikke der lengre. Bandesha tar alle konsultasjoner selv nå når han kom i mål med etterutdanningen.
Både den tidligere vikarlegen og Bandesha bruker datamaskin til å lete etter løsninger. Dette synes jeg i utgangspunktet er en styrke, da verden ikke står stille i legevitenskapen.
Bruken av data kjentes litt merkelig i begynnelsen, da legene stirret noen øyeblikk inn i skjermen under samtalen, men man blir fort vant med dette.
I et innlegg her på legelisten står det at kontoret er for travelt. Slik opplever ikke jeg at det er. Det kan sitte folk på venteværelset, men det er normalt omtrent i alle legeklinikker.
Jeg kan være litt enig i det som blir sagt om at sekretær buser inn. Dette er noe som kan forbedres. Når det skjedde mens jeg var til konsultasjon så forstyrret det ikke meg særlig, men jeg kan fort se at det kan oppleves forstyrrende om man er dypt i et tema, eller om man sitter naken til undersøkelse eller noe sånt. Her burde kanskje klinikken finne en løsning som kan hjelpe sekretæren å avklare om det er greit å komme inn eller ikke. Legen burde kanskje spør om det er greit at sekretæren avbryter før hun kommer inn, om det lar seg gjøre?
Jeg synes sekretærene jeg har møtt er bra. Har fått hjelp til det meste jeg har spurt etter.
Det har blitt gjort noe oppussing og det løfter kontoret. Det er en gammel trebyggning så det er jo grenser for hva som lar seg endre på. Enten liker man gamle trebyggninger, eller ikke. Hadde jeg vært rullestolbruker, så ville jeg lurt på hvordan jeg skal få hjelp å komme inn og ut.
Om meg selv: Jeg har relativt god helse, og det har derfor ikke blitt så mange forskjellige emner som er tatt opp til spørsmål. Men legen er faglig god på det jeg har hatt behov for hjelp med.
Alt-i-alt må jeg pr. nå si meg meget fornøyd med legen.
Jeg har hattt bandesha som min fastlege lenge og jeg er ganske fornøyd. Er også ganske fornøyd med vikarlegen som var der (Irene). Hun var ganske flink og jeg fikk veldig god oppfølging fra både henne og bandesha. Men jeg byttet allikevel fastlege på grunn av det gamle kontoret. Følte at det alltid var kaldt og skittent og det var ikke vask inne på legekontoret, noe som faktisk er veldig uhygienisk. Rommet er ikke lydtett så du kan høre alt i venterommet og bandeshas kontor er ikke tilrettelagt for funksjonshemmede og for oss som er dårlig til bens siden kontoret ligger i andre etasje uten heis. En dag måtte vikarlegen komme å hjelpe meg opp trappene og jeg var veldig takknemlig for det. Siden bena mine sviktet måtte jeg finne et legekontor som var tilrettelagt for meg. Var ofte vanskelig å bestille time via telefon, og synes han bør skaffe seg vask på kontoret i framtiden. Ser noen har skrevet at han bør ha 2 sekretærer og må si meg enig der.
Jeg har hatt Dr. Bandesha som fastlege og er fornøyd med han, og når jeg begynte hos han hadde han ca. 1666 pasienter ifølge legelisten og det var stort sett greit. Så begynte det ei kjekk vikarlege (Irene) og da gikk pasienttallene opp til ca. 1900 i januar - februar. Da ble det ganske vanskelig å komme gjennom telefonen for å bestille time. Jeg måtte begynne å gå innom for å bestille timer siden ingen tok telefonen. Synes det ble litt for mye stress å alltid måtte møte opp selv for å bestille time, derfor byttet jeg lege, men jeg har ingenting å utsette på Bandesha eller vikarlegen. Er ganske fornøyd med begge to, men synes han burde ha to sekretærer slik at ventetiden på telefonen blir kortere for andre.
Jeg har gått til dr. Bandesha i litt over to år og har vært utrolig fornøyd.
Han tar pasientene sine på alvor, og får deg til å føle deg trygg på at du er
i de beste hender.
Men i den siste tiden har det startet en vikarlege (Irene Luoga), da dr. Bandesha tar etterutdanning,
og hun har jeg ikke vært særlig fornøyd med.
Hun har vært, i mitt tilfelle, brå og til tider rett og slett respektløs.
Skulle ønske hun tok seg tid til å lytte, og ikke bare la ut om sin mening om alt.
Hun har og snakket om dr. Bandesha på en måte som jeg tolker som undergravende,
og som om han ikke følger boka. Noe jeg til en hver tid opplever at han gjør!
Dersom hun er uenig med dr. Bandesha's fremgangsmåte eller praksis mener
jeg dette er noe hun får ta med han, og ikke med meg.
Helsesekretæren burde og få litt ekstra opplæring på betalingsterminal og kasse, for ikke å snakke om å gå ut av rommet hvis hun kommer inn midt i en privat samtale. Det er standard prosedyre at en helsesekretær spør om hun får komme inn i slike tilfeller, men hun braser inn og blir stående uten å så mye som spørre om hun forstyrrer. Dette gjelder ikke Stine som var der tidligere. Hun har jeg ingenting å utsette på.
Jeg syns det er litt sørgelig at et legesenter med en så god lege som dr. Bandesha har fått en service som dette mens han er borte.
Gleder meg til dr. Bandesha er tilbake for fullt.
PS! Min vurdering er basert på dagens situasjon på legesenteret. Tidligere ville jeg gitt full pott.
Vis flere...