Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Allmennlegespesialist og fastlege
Kvinne, 46 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2013)

Ledige plasser

0 av 1400
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

10 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug er en av 605 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(20)
20 vurderinger
Tilgjengelighet
(15)
15 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(17)
17 vurderinger
Service
(14)
14 vurderinger

Siste vurderinger av Ranja Cecilie Aarnes-Eidshaug

Kjempefin lege!

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Rolig, grundig, tar seg tid til å forklare og til å lytte. Har vært fantastisk for meg i forbindelse med at jeg kom i overgangsalderen og trengte hormonbehandling mot plagene som fulgte med. Er oppdatert på forskning og flink til å formidle slik at jeg kan ta egne valg om behandling. Hyggelig atmosfære på kontoret, regnbueflagget sender et signal om aksept og inkludering. Anbefales!

Uprofesjonell og uempatisk

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg hadde min første og eneste legetime hos Ranja omtrent ett år siden, og selv nå stusser jeg over hvor skuffende opplevelsen var. Timen varte i knappe 13 minutter. Fra starten virket hun mer opptatt av klokken og det å komme seg hjem enn å lytte til meg eller hjelpe meg med mine helseproblemer.

Hun utviste en påfallende mangel på både profesjonalitet og empati. Da jeg forsøkte å forklare mine symptomer, avbrøt hun meg flere ganger og virket uinteressert i å høre detaljer. Jeg følte meg stresset og oversett, som om mine bekymringer ikke var viktige nok for henne. Hun påpekte også fra start at hun har knapp med tid, som om det er mitt problem når jeg kommer til min egen time.

På et tidspunkt virket det som om hun knapt hørte etter hva jeg sa, og da timen nærmet seg slutten, hastet hun seg voldsomt og var ute av døren før meg. Hun forlot nesten umiddelbart rommet uten å gi noen form for avsluttende veiledning eller sikre at jeg hadde fått svar på alle mine spørsmål.

Etter denne opplevelsen bestemte jeg meg for å bytte fastlege. Jeg følte meg verken hørt eller ivaretatt, og det er tydelig for meg at det er mangel på de grunnleggende egenskapene man forventer av en helsearbeider, spesielt når det kommer til empati og pasientomsorg.

Jeg skriver denne vurderingen ett år etter fordi jeg mener det er viktig at andre vet hva de kan forvente før de velger Ranja som sin fastlege. Min opplevelse var dessverre langt fra tilfredsstillende, og jeg vil ikke anbefale henne til andre.

Frekk, og skynder seg altfor mye

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Legen er veldig frekk, og hører ikke etter. Hun prøver å bli ferdig på kortest tid mulig, og tenker mer på tiden enn pasientens behov. Veldig utålmodig også. Ikke velg henne som deres fastlege!

Hyggelig og lyttende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fink og hyggelig lege, som tar seg tid til å høre på pasienten, og følger raskt opp med henvisning til spesialisthelsetjenesten dersom det er nødvendig.

Det eneste som trekker ned er lang ventetid på ledig time.

Mangler empati for pasienten og grov i språket

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Min erfaring med fastlegen har vært preget av en opplevd mangel på empati, spesielt i tilfeller knyttet til psykiske og mentale helseutfordringer. Jeg har lagt merke til at konsultasjonene preges av et fokus på effektivitet, som går på bekostning av grundig diagnostikk og pasientomsorg.

Det er åpenbart at fastlegen har et ønske om å håndtere pasienter innenfor korte tidsrammer, og dette har resultert i en opplevelse av manglende individuell tilnærming. Pasientens behov synes å bli sterkt oversett til fordel for å imøtekomme tidlige avslutninger av konsultasjonene.

Samlet sett vil jeg gi tilbakemelding om at min opplevelse som pasient ikke har vært noe tilfredsstillende. Jeg oppfordrer til en nøye vurdering av pasientbehandlingen og kommunikasjonen med henblikk på å forbedre kvaliteten på omsorgen som tilbys.

Vis flere...