Tone Lilleskare Sanyang
Kvinne, 54 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Jeg synes Tone er en av de beste legene jeg har hatt. Hun er akkurat passe personlig og har et snev av originalitet. Ting som er pinlig blir taklet veldig profesjonelt og hverdagslig. Ting som er vanskelig tar hun seg tid til, noe som kan være årsaken til ventetiden enkelte ganger. Men har det vært lang ventetid har det ikke noe problem å booke om timen.
Den "nye" betalingsautomaten er riktig nok noe spesiell
Sekretærene er alle greie og 100% forståelige, å si noe annet er tøvete.
Jeg har hatt Tone som fastlege i 3 år nå, har bare trengt å bruke hun 2 ganger. Har fått time uken etter jeg har ringt og bestilt time, noe man må forvente! Er det kritisk drar man til legevakten eller volvat.
Jeg forstår ikke hvordan noen kan påstå at hun er kald og lite interessert i sine pasienter? Jeg syns hun virker super hyggelig, og er alltid veldig behjelpelig, min samboer har også endret fast lege til Tone. Super lege!
Trange og lite innbydende kontorer, joda, litt vente tid? Joda.. Men hva rolle spiller det?
Det positive først:
Hun er hyggelig og lytter til deg som pasient.
Hun er systematisk i sin diagnostisering og unngår å diagnostisere basert på sin egen magefølelse.
Det negative:
Du kan bare glemme å få time på dagen, og må akseptere å bruke SMS/App i all kommunikasjon med lab-assistenten/sekretæren.
Du må selv purre på oppfølging. Det er ingen automatikk i at blodprøver/røntgen etc. blir sendt til deg, eller at du får beskjed om at svar er klart.
Du må slippes inn i bygget, men det er ingen resepsjonist eller noe, så du må ringe på, finne frem og så bare sette deg ned og vente på at legen er ferdig med forrige pasient.
Kort oppsummert: Hadde det ikke vært for at legen er systematisk flink og hyggelig (lytter og tar seg tid til å sette seg inn i dine symptomer og baserer seg på faktiske prøvesvar) så hadde jeg nok skiftet fastlege, for selve praksisen der er lite intuitiv, gammeldags og muligens litt overarbeidet mtp at man som pasient selv må purre en del. Samlet vurdering er altså gitt på bakgrunn av legen, tross hvordan de som Legekontor opererer.
Blind tillit til skolemedisinen og ikke åpen for alternative løsninger. Fikk ingen følelse av at hun brydde seg noe særlig. Har en sekretær som knapt forstår norsk og gjør kommunikasjon svært tungvint over telefon.
Ho lyttar og gjev deg hjelp med det du treng. Ho er venleg og imøtekomande. Kan absolutt ikkje forstå korleis nokon kan oppleve henne slik som somme skriv her.
At dette lækjarkontoret er lite tilgjengeleg, er vel strengt teke ikkje hennar feil. Det var slik også med hennar forgjengar, som også var ein glimrande lækjar.
Vis flere...