Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Eger Legene AS
Viser empati, men treig og muligens lavt kunnskapsnivå
Lege: Dawit Binyam SkrevetHatt legen i ca 5 år og er generelt både fornøyd og misfornøyd.
Positiv:
+Empatisk
+Tar seg tid med pasienten
+Viser at han forstår situasjonen
+Hyggelig og alltid møtt meg med et smil
Negativ:
-Kunnskapsnivået virker noe lavt, når man går langtidssykemeldt uten å kunne få en diagnose.
-Diffuse symptomer på sykdomsbildet, gir ikke dette legen nok drivkraft til å foreta omfattende søk, internt så vel, som eksternt for å finne frem til et konkret svar.
-Gir noe lett opp med tanke på hva man kan henvise til, for å få en diagnose.
-Lite villig til å henvise til andre, dersom pasient gir forslag til henvisning, som muligens kunne ha gitt et svar på sykdomsbildet.
-Som pasient, føler man seg nødt til bruken av Google for å finne formentlige potensielle diagnoser, da legen ikke tar initiativ til å jobbe for pasienten, når symptomsbildet er diffust.
Sentralbordet føles kraftig underbemannet, da man ofte står minst i 15-20minutters kø i telefon. Dog er personalet, som svarer telefonen hyggelige, gir råd og veiledning om dette kreves.
Grei lege
Lege: Dawit Binyam SkrevetSynd en grei lege blir så utfordret med et totalt inneffektivt legekontor.
Har aldri opplevd maken til treighet. Dei sløser med andre folks tid og arbeid. Å måtte bruke nær 3 timer av arbeidsdagen for å bestille en resept, å må så vente mer en ei uke på resepten.. Forkastelig.
Rot og sendrektighet
Lege: Dawit Binyam SkrevetEtter å ha blitt ufrivillig flyttet fra Blandeverket legesenter, har dette bare vært en nedtur. Ingen smil, nikk, spørsmål, kommunikasjon fra resepsjon. Må ringe og purre på sykemelding (noe som er legens ansvar). Det er forferdelig når du er syk og egentlig har lyst å være på jobb!
Savner proffe og effektive helsearbeidere.
bra lege - umulig å komme gjennom på telefon
Lege: Dawit Binyam SkrevetHyggelig og dyktig lege. Enkel å kommunisere med. Tar seg god tid.
Eneste jeg ikke skjønner er hva som skjer på "sentralbordet". Å bestille time via telefon kan man egentlig bare glemme. Her virker det som noen er opptatt med for mange andre ting eller glemmer å legge på røret. Her må det tas grep. Gir et dårlig førsteinntrykk av hele senteret at det ikke er noen som svarer på telefon.
Missfornøyd!
Lege: Dawit Binyam SkrevetAlltid lang telefonkø, opptil 20 min til 1 time lang ventetid.
Får derimot vanligvis time innenfor rimelig grense.
Må alltid vente lenge på å få komme inn til legen, opp mot 45 minutter på venterommet.
Stoler på rådene som legen gir, men legen mangler innsikt og empati. Jeg behandles klinisk og blir tilbudt medisiner og henvisninger. Føler at jeg må bli raskt ferdig.
App'en "HelseRespons" er det bare å glemme. Om det er legesenteret eller legen vet jeg ikke, men meldinger blir ikke besvart og resepter blir ikke utskrevet.
Legen glemmer å sende sykmeldinger og annet.
Åpningstider er mindre relevant med tanke på alt annet.
Personalet er rimelig positivt innstillt.
Venterommet er grusomt. Det er et stort åpent rom med mange sitteplasser som er upersonlig og med en høy durende lyd fra brusmaskinene o.l. som står der.
Vil ikke anbefale dette legesenteret og lege.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.