Din Doktor

• Fastlege

Siste vurderinger av behandlere ved Din Doktor

Uinteressert og arrogant

Lege: Arnfinn Nordstrand Skrevet

Han var den første fastlegen jeg benyttet siden jeg fikk diagnosen Diabetes2 i 2007. Til å begynne med virket han grei og kompetent og fremla en behandlingsplan og diverse målsetninger. Alle som kjenner til denne sykdommen er nok enige i at det ikke er så enkelt å nå alle mål og grenseverdier og holde seg innfor disse. Å holde kontroll på blodsukkeret er en daglig kamp og tar mange år og lang erfaring å bli god på. det virket som om Nordstrand "ga meg opp" etter en tid og bare foreskrev nye resepter og ny time om 3 måneder uten å jobbe med å nå målsetningene. Jeg ble listefyll rett og slett. En gang var jeg så uheldig å ymte frempå om jeg hadde noen sjanse til å få fornyet mitt førerkort for større kjøretøy, da trodde jeg han skulle revne av raseri. Han kjeftet masse, kastet telefonen fra seg og kauket om at vi ikke hadde tid til dette på denne konsultasjonen og at jeg måtte ha ny time for undersøkelse, dessuten kunne jeg visst bare glemme å få fornyet førerkortet med min tilstand. Etter dette byttet jeg til et annet legekontor som til overmål ligger mye nærmere både hjem og arbeid. Dessuten har "Din Doktor" håpløst lite parkeringsplasser.

ikke interessert i å hjelpe

Lege: Arnfinn Nordstrand Skrevet

Tidligere har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor angående et litt alvorlig problem, men alle kan jo være uheldig en gang i blandt.

Sist gang derimot, ble jeg også veldig lite fornøyd med hvordan Arnfinn jobbet.
Når jeg forsøkte å forklare problemet mitt som medfører sterkt ubehag for meg, og hvordan jeg bruker å håndterer det, sa han bare med en irritert tone, "Ja, kan du ikke bare gjøre det da!" Jeg opplevde veldig lite forståelse. Jeg forventer at legen har forklaringer, innspill og løsninger på problemene mine, og hvertfall at han er hyggelig og prøver å hjelpe meg.

Jeg har opplevd flere ganger at det føles som om jeg bare er "enda en pasient" og at han bare vil skynde seg videre i dagen sin.

Ikke god opplevelse

Lege: Hedda Skjolde Fiske Skrevet

Refererer til en vurdering gjort ovenfor og skriver under på akkurat samme erfaring. :"Jeg opplevde å ikke bli forstått eller sett som pasient, jeg ble ikke fulgt opp, og mine plager ble bortforklart og bagatellisert. Hun var motvillig til å sende meg til videre undersøkelser. Det var vanskelig å bli hørt. Har ikke vist god kunnskap om psykiske lidelser eller psykosomatikk"

Jeg oppfatter Hedda som god nok når det kommer til somatikken og er hyggelig med barna min. Derimot så opplever jeg svært dårlig forståelse av psykologiske problemstillinger og forståelse eller interesse for dette. Jeg opplever at jeg ikke tas på alvor og sitter igjen med en følelse av at hun syns jeg er latterlig. Min oppfattelse er at dette svekker henne stort som fastlege, hun har også et ansvar for å ta pasienter med subjektive psykiske plager på alvor og med empati. Pasienter skal gå ut i fra legen sin med en følelse av å bli tatt på alvor og føle at man er mennesker med likeverd.

Jeg skifter lege.

Fanastisk lege

Lege: Petter Olberg Skrevet

Petter er en veldig god lege, både faglig og mellommenneskelig. Han tar seg alltid tid til å høre på alt du lurer på, og er veldig flink til å forklare. Dr. Olberg er alltid blid, og jeg har aldri følt at jeg må forte meg med å bli ferdig. Han tar også øyeblikkelig tak i det som feiler en, og sørger for å henvise raskt til spesialist om nødvendig. Når nye prøvesvar kommer inn er han flink til å sjekke opp med gamle, og oppdager derfor tidlig om det er negative endringer. Han sender melding øyeblikkelig, slik at man slipper å vente de ekstra dagene det ellers tar for å få brev i posten.

Eneste minus er at han i perioder er ute og reiser en del. Men da har Din doktor legekontor mange andre dyktige vikarer som kan steppe inn, så man får likevel raskt hjelp.

Din doktor legesenter har også en god nettside, slik at man slipper å sitte i telefonkø for å bestille time, eller fornye resepter.

Jeg skulle gjerne tatt med dr. Olberg på flyttelasset, og synes det veldig synd å måtte bytte lege.

Dyktig og imøtekommende lege

Lege: Hedda Skjolde Fiske Skrevet

Hedda er en tydelig og omsorgsfull lege. Hun ønsker virkelig å hjelpe, lytter samt er tydelig i sine medisinske vurderinger. Jeg opplever henne som svært profesjenell samt som et varmt menneske. Anbefales!