Kristin Lan Ngoc Thi Le
Kvinne, 45 år
Damen i skranken er ikke noe særlig hyggelig, snakker dårlig norsk og forstår ikke alltid hva du ønsker time for.
Det er utrolig vanskelig å få time på kort varsel. Når jeg ringte på vegne av min datter på 6 mnd fikk jeg beskjed om at første ledige time var om to uker og dersom vi trengte hjelp før dette måtte vi dra på legevakten... Det var altså ikke mulig å få en hastetime.
Dr. Le er sikkert faglig dyktig. Hun har også ringt spesialister for å forhøre seg om ting hun har vært usikker på, når jeg har hatt time. Det gir en trygghet på at hun tar sin rolle og ansvar som lege på alvor.
Imidlertid opplever jeg henne som kald og lite imøtekommende. Hun lytter, men det virker ikke som om hun tar hensyn til pasienten i sine avgjørelser. Jeg ble 20% sykemeldt under svangerskapet, men hun nektet å forlenge denne sykemeldingen de siste tre ukene før permisjonsstart. Til tross for at jeg var så sliten at jeg omtrent gråt under konsultasjonen. "Det er ingen sykdom å være gravid" var det svaret jeg fikk den gangen..
Hun er heller ikke særlig flink med barn, de gangene jeg var der med min datter.
Kristin har siden jeg begynte å gå til henne i 2017 vært kald og upersonlig, men profesjonell. Det virket som hun ville få jobben gjort på kortest mulig tid. Hun nektet også å ta imot mer enn en sak per legebesøk, selv om vi har tid til overs, men det skal sies at hun er flink til å henvende til spesialister.
Siste besøk var derimot uutholdelig og gjorde mer vondt enn godt. Da jeg kom inn kontoret ble jeg møtt med noe som opplevdes som en frekk tone, der hun sa at hun ikke skjønte hvorfor jeg var der. Selv om hun hadde fått en klar beskjed på sms om hva det gjaldt. Hun tok meg ikke på alvor, jeg følte meg ikke respektert, selv om jeg hadde sterke smerter og ba om hjelp.
Kristin er dyktig, konkret og tillitsskapende. Ellingsrudlegene som senter er dessverre umulig å forholde seg til. Har nå ved to anledninger måttet vente over to uker på time. Det er alt for kort telefontid i løpet av dagen (1 time for akuttsaker og 1 time for andre henvendelser) og ALLTID LANG kø. Sitter som regel og venter en time i telefonen. Dråpen for å bytte lege har vært at legetimen min ble oversett av senteret og etter en time i telefonkø er det bare beskyldninger og ingen beklagelse fra resepsjonen. Dårlige norskkunnskaper, dårlig service, lite løsningsorientering og ingen ydmykhet for egne feiltrinn. STYR UNNA.
Utrolig dyktig å har tid til å lytte til pasienten.Kommer ikke til å bytte ut denne legen.Forståelsesfull og hjelpsom.
Har hatt fastlege ved senteret et par tiår. Dr. Lee er dyktig nok, men stusset over at hun kun ønsket en sak pr konsultasjon. Pasienten ønsker helst bare et fremmøte. Jeg byttet fastlege først og fremst pgra dårlig service i resepsjonen. Dårlige norskkunnskaper. Lav tilgjengelighet, (bare 2 av 8 timer og da er det telefonkø uten like) dårlige rutiner for resept - og timebestillinger. Bruker ikke moderne teknologi. Måtte reise en ekstra tur for å dokumentere at jeg hadde avbestilt en time, som de ikke hadde fanget opp. Man blir lei av slikt. Har hatt et par slike episoder. Min nye fastlege har ihvertfall teknologi og rutiner på stell. En helt annen verden.
Vis flere...