Mathesongården Legesenter

Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Mathesongården Legesenter

Verken/eller

Lege: Eli Johnsen Valør Skrevet

Har hatt smerter i ryggen over lang periode, men Eli har brukt for lang tid til å foreslå løsninger.

Ble henvist til MR undersøkelse og det ble funnet revmatisme og andre årsaker til smertene, men jeg hørte ikke noe mer fra Eli.

Jeg måtte ringe inn til legesenteret selv for å høre om det hadde kommet noe resultater etter MR, og ble fortalt at jeg måtte ta kontakt med Smertepoliklinikken, ringte dit og fikk beskjed om at jeg måtte bli henvist av fastlege. Ringte tilbake til legesenteret og Eli ville ikke henvise før jeg betalte for det. Jeg betalte selvfølgelig for henvisningen (trodde det skulle bli gjort automatisk etter MR undersøkelsen, men neida), og har nå ventet i over 2 måneder uten å ha hørt noe mer fra Smerteklinikken.

Sliten og utilgjengelig

Lege: Torunn Telneset Skrevet

Har hatt Telneset som fastlege i mange år, og var veldig fornøyd med henne tidligere. Kan ikke vurdere hvor dyktig allmennlege hun er, men hun var flink til å lytte og hjalp meg på alle mulige måter. Hun ringte også tilbake på telefon når det var behov for det. De senere åra har det endret seg. Hun virker sliten og uinteressert. Da jeg var relativt frisk var det lett å få time, og vi kunne prate "cafe-prat". Etter hvert som jeg har blitt dårligere har det blitt vanskeligere å få kontakt, store helseproblemer gjør at jeg har vanskelig for å komme meg til legekontoret, som er vanskelig tilgjengelig midt i sentrum for oss med dårlig helse, og hun svarer ikke på spørsmål om hun kan ta kontakt på telefon. "jeg er ingen psykolog, jeg er allmennlege" har hun sagt. Vel, det er fysiske helseproblemer jeg har slitt med de siste åra, og hun har ikke gitt meg et konkret råd på hva jeg skal gjøre for å bli bedre. "Søk opp på nett" sier hun, og ja da, jeg har søkt opp og prøvd alt av behandlinger. Og mast om henvisninger til fysio. Fikk 1 resept på medisin, som ikke fungerte, men ingen alternativer for noe som kunne fungere bedre. Dette er for dårlig rett og slett, man kan ikke velge bort de dårlige pasientene, fordi de ikke kommer seg til legekontoret, og velge de friske som er såpass at de klarer å komme seg til legekontoret. Og å være på jobb er ikke en "cafe" der man prate om løst og fast, og ikke ønske å gå inn på vanskeligere temaer. Jeg har måttet vært min egen lege de siste åra, og funnet medisiner og ting som hjelper via venner og bekjente og på nett. Det er for dårlig at man ikke skal ha en fastlege man ikke får kontakt med!

Framstod som dømmende ved første møte

Lege: Morten Helgesen Busch Skrevet

Legen virket lite opptatt av å høre på meg som individ, men var derimot nærmest avvisende og dømmende da jeg forsøkte å gi informasjon om min situasjon ved første time. Jeg har vært igjennom en tøff periode i livet og ønsket informasjon om videre krav/muligheter etter avsluttet behandling på institusjon. Min tidligere arbeidsgiver åpner for å gå tilbake i jobb, men følte legen rett og slett så ned på «sånne som meg». Ubehagelig og kontraproduktivt. Legen er sikkert dyktig, men jeg opplevde at hans personlige holdninger gjorde det umulig for meg å få nødvendig hjelp der. Bytter nå lege etter 2 timer

Hyggelig og empatisk

Lege: Eli Johnsen Valør Skrevet

Eli er som mange beskriver en hyggelig og empatisk lege som gjerne henviser når det trengs. Dette er hun god til. Det hun er mindre god til er å være teknisk og faglig. For noen som liker medisinske forklaringer som gir følelsen av at hun virkelig har forstått problematikken og gjort riktig vurdering kan det ofte bli litt platt. Jeg går ofte derfra med en følelse av at hun bare snur de minste steinene for å finne svar. Syns også det er en uting at man bare kan ta opp ett problem av gangen og hvis man lurer på flere ting må man bestille ny time.
Anbefaler Eli hvis du først og fremst ønsker en empatisk og ukomplisert lege.

Usympatisk og tar ikke pasientene på alvor. Byttet fastlege med engang. Aldri mer.

Lege: Mona Størseth Skrevet

Jeg byttet til Mona som fastlege da jeg flyttet til Trondheim for å studere. Første timen følte jeg at hun tok meg på alvor og tok seg god tid til å høre på det jeg hadde å si. Jeg tok noen blodprøver der og Mona sa at jeg skulle bestille meg en ny time etter 1 uke for å diskutere svarene. Jeg gjorde som hun sa og kom tilbake etter 1 uke. Når jeg kom gikk vi inn på kontoret og var der i max 1 minutt for at hun skulle fortelle meg at alt så fint ut. I tillegg måtte jeg betale 260kr for timen, når hun liksågodt kunne sendt meg en sms. I senere anledning dro jeg innom og hadde flere ting jeg ville ta opp, men følte ikke jeg ble tatt på alvor. Problemene ble bare feid under ett teppe og jeg fikk beskjed om at diagnosene jeg tidligere har fått ikke var noe å tenke på, og at dem ikke skulle gi meg plager (noe de definitivt gjør). Jeg følte at jeg ikke ble trodd og at hun ikke var villig til å sjekke ut problemene jeg kom med. I tillegg fikk jeg ikke tatt opp alt jeg skulle da hun påpeikte at vi hadde brukt opp all tiden. Hva er poenget med å bestille på nettet hvor man beskriver hvorfor man kommer, og så får man ikke gjennomført alt? Jeg byttet fastlege i sekundet jeg kom ut fra legekontoret.

Man får en følelse av å ikke bli betrodd og at man er en plage ved at man kommer. Hvis du vil føle deg dårlig og plages i lang tid over problemer som hun ikke mener eksisterer, så velg Mona. Hvis du vil ha hjelp så velg en annen lege.