Mathesongården Legesenter

Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Mathesongården Legesenter

Utrolig dyktig lege som tar pasienten seriøst

Lege: Mona Størseth Skrevet

Jeg har hatt Mona som lege i to år, og jeg har absolutt ikke noe vondt å si om henne. Hun har alltid tatt mine bekymringer seriøst, og gjort sitt ytterste for å hjelpe meg. Mona er veldig lett å prate med, og er kunnskapsrik og oppdatert på det medisinske. I tillegg er det aldri lang ventetid på selve venterommet, og det er lett å få time. Mona er den beste legen jeg har hatt så langt, og Mathesongården er det mest tilgjengelige legesenteret jeg har vært bort. De tar faktisk telefonen når du ringer :-)

Anbefaler ikke

Lege: Mona Størseth Skrevet

Hadde Mona som fastlege i over 2 år, men traff henne bare én gang. Jeg var hos legen 3-5 ganger i året og traff forskjellige leger hver gang. Fikk hjelp til det jeg trengte, frem til Mona kom tilbake. Legetimen med Mona var den verste jeg kunne fått. Jeg var inne for en liten ting, men det endte opp med at hun trakk frem alle mine problemer og mente de var pga. vekta mi. Hun vurderte ikke en gang om det kunne være andre årsaker til problemene. Jeg opplevde henne som dømmende, og at hun ikke lyttet til det jeg hadde å si.

Dyktig lege!

Lege: Mona Størseth Skrevet

Mona er en sprudlende og forståelsesfull lege! Jeg føler meg alltid ivaretatt og komfortabel hos henne da hun er veldig profesjonell og aksepterende. Ingen tema er pinlige, og hun kommer alltid med gode råd.

Aldri vært hos fastlegen min

Lege: Eli Johnsen Valør Skrevet

Jeg byttet til Eli for to år siden. Det første året var jeg innom legen en gang, men timen min ble da bare satt opp hos en student uten at jeg fikk noe spørsmål om dette var greit for meg.
Det siste året har jeg dessverre vært innom flere ganger fordi jeg alltid blir sendt til vikarer og studenter som ikke tar seg det bryet med å henvise med til spesialisthelsetjenesten eller ta nødvendige undersøkelser.
Jeg har hatt legetime på Mathesongården åtte ganger på to år og aldri vært hos samme lege, og aldri fått time hos Eli.
En gang ringt jeg legesentret for å spør om jeg kunne få en time hos Eli for jeg håpet da at ting skulle bli tatt litt mer "tak i". Jeg fikk da til svar at da fikk jeg sende melding kvelden før og bestille time som vanlig, så fikk jeg håpe at jeg var "heldig".
Så Eli i seg selv kan ikke jeg si noen ting om, for så "heldig" har jeg aldri vært.

Stresset

Lege: Eli Johnsen Valør Skrevet

Eli er flink, men virker dessverre alltid stresset. Man får en følelse av at man må være rask fordi hun "ikke har tid" på et vis.
Hun kan mye, men det er ikke alltid nok når man ikke føler seg tatt på alvor. Når noe er skikkelig tøft å vanskelig for en pasient, så bør en fastlege vise forståelse for dette og ikke bare tenke at "det er sikkert ikke noe", som jeg har fått inntrykk av.. Nei, jeg er ikke dødssyk, men jeg trenger å føle at jeg blir tatt på alvor den lille tiden jeg er der for MIN time.
Hun er også alltid sent ute. Har ventet mellom 30 min til over en time de gangene jeg har vært der.