Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Om klinikken

Privathospitalet er lokalisert på Paradis i Bergen, noen minutters kjøring fra Nesttun, plassert langs bybanen. Privathospitalet er et offentlig godkjent sykehus med moderne sykehusfasiliteter, 3 store operasjonsstuer og oppvåkning/sengeavdeling med 10 sengeplasser. Vi kan tilby overnatting for våre pasienter. Vi har medarbeidere med lang erfaring og høy faglig spisskompetanse, alle er de spesialister innen sine fagfelt.

Våre hovedfagområder er kosmetisk plastikkirurgi, hudbehandlinger, ortopedi, åreknute operasjoner og øre-nese-hals kirurgi. Privathospitalet er ISO 9001 serfifisert og ISO 14001, kvalitetsledelsessystem som kvalitetssikrer prosedyrer og ivaretar trygg pasientbehandling. Privathospitalet har et svært veletablert renommé og er ikke bare ledene i Norge, men også det største frittstående private sykehus i Norge som driver med kosmetisk kirurgi.

Gjennom mange år har vi opparbeidet et solid renommé innen kosmetisk plastikkirurgi og ansees å være blant de ledende innen plastikkirurgi på Vestlandet. Vi utfører alle former for kosmetisk og plastisk kirurgiske inngrep som eksempelvis brystforstørrelse, brystreduksjon, liposculpture (varig fettfjerning), ansiktsløftning (facelift), bodylift, kosmetiske nesekorreksjoner, operasjoner for utstående ører, øyelokkplastikker o.l.

Vi tilbyr øverste klasse av injeksjoner, trådløft, kosmetisk sykepleie med peelinger, laser behandlinger hårfjerning og kar, pigmentflekker og tatoveringsfjerning.

Privathospitalet konsulterer og opererer private pasienter, forsikringspasienter og offentlige pasienter for Helse Vest og via ordningen Fritt behandlingsvalg. Vi har også offentlig operasjonsavtale med Helse Vest siden 2001. I dag har vi løpende avtale innen nese og bihulekirurgi og medisinsk indisert plastikkirurgi. Vi har også avtale om offentlig dekkede operasjoner for åreknuter med medisinsk indikasjon. Offentlige pasienter betaler kun egenandel etter offentlige takster. Vi har god kompetanse og lang erfaring innen allergiutredning og behandling og utfører spirometri, prikktesting og gir allergivaksinasjon mot for eksempel bjørk, pollen, timotei, hund og katt.

Velkommen til Privathospitalet på Paradis.

Siste vurderinger av Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Trygg, faglig kunnskapsrik og imøtekommende lege, som ser meg som pasient som hel person.

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Har gjennom vaksineprogrammet mot allergi, får god og forutsigbar oppfølging hele veien gjennom tre år. Jeg har i denne behandlingstiden hatt god fremgang helsemessig.
Anbefales på det varmeste.

Trygg og tillitsvekkende

Lege: Thomas Nyheim Skrevet

Jeg var til forundersøkelse/ konsultasjon med ultralyd for mine åreknuter. Legen var hyggelig og kunnskapsrik og jeg ble godt ivaretatt. Etter undersøkelsen konkluderte han med at mine plager var såpass omfattende at jeg hadde rett på å få behandlingen dekket av staten. Jeg syns det er betryggende at legen i stedet for å tjene penger på meg henviser meg videre.

Trygg og tillitsvekkende

Lege: Thomas Nyheim Skrevet

Vart operert for vonde åreknutar i eine foten. Er så fornøgd med måten eg vart møtt på heile vegen. Er litt i overkant redd for alt som har med legar å gjere, men dr Nyheim var veldig tillitsvekkande gjennom heile prosessen . Smertefritt inngrep, og det einaste inntak av smertelindrane var 1 paracet etter operasjonen. Kjente bedring same dag som eg vart operert. Det einaste eg er irritert for, er at eg gjekk så lenge før eg tok operasjonen. Anbefalast!

Sikkert faglig dyktig men arrogant, ufin tone og minimal oppfølging.

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Jeg hadde en enkelt konsultasjon hos denne legen for en tid tilbake siden. Jeg har blitt fortalt at han skal være meget dyktig på sitt felt men totalopplevelsen min var dessverre svært negativ. Jeg satt med en følelse av å bli fullstendig overkjørt og at jeg ikke ble lyttet til.

Store deler av konsultasjonen føltes som å rase gjennom et spørreskjema. Legen gav klart uttrykk for at jeg kun skulle svare kort på det jeg ble spurt om og ellers holde kjeft. Hvis jeg prøvde å utdype svarene mine utover 2-3 ord ble jeg avbrutt. Det er fint at legen legger opp til en effektiv konsultasjon men dette ble litt i overkant synes jeg. Jeg følte meg behandlet som et barn: "Nå må du være stille for nå snakker JEG". Det oppsto aldri en god dialog mellom legen og meg.

Saken ble ikke bedre av administrativt rot fra legesenteret i ukene etter konsultasjonen. Da jeg ringte resepsjonen for å etterlyse svar fra eksterne prøver sa de til meg at prøvesvarene hadde kommet for to uker siden men hadde blitt "lagt i feil mappe". Jeg trodde derfor at legen og/eller legesenteret ikke hadde gjort jobben sin og klaget på dette. Da fikk jeg en sint og indignert Dr.Nordahl på tråden. Han mer eller mindre skjelte meg ut. Han påstod hardnakket at prøvesvarene nettopp hadde kommet, noe jeg forsåvidt ikke har grunn til å betvile. At det i såfall var en ansatt i legesenteret sin resepsjon som hadde gitt meg feil informasjon spilte ingen rolle for Dr.Nordahl. Det var tydelig at han tok dette svært personlig og var rasende på meg fordi jeg hadde klaget på det som basert på informasjonen jeg fikk fra legesenteret fremsto som manglende oppfølging. Han klarte faktisk å lire av seg at han var spesielt kjent for å ta godt vare på pasientene sine samtidig som han skjelte meg ut etter noter. Helt utrolig! Jeg kom knapt nok til orde for å forklare hva som egentlig hadde skjedd. At han tidligere hadde lovet å koordinere saken min videre og "samle tråder" fra forskjellige spesialistundersøkelser var tydeligvis glemt. Jeg hørte aldri mer fram ham etter denne utskjellingen. Sikkert like greit for videre kontakt hadde neppe vært særlig konstruktivt.

Alle kan gjøre en feil, det har jeg overhodet ingen problemer med men når legen ringer ens ærend på kveldstid for å skjelle meg ut pga en feil som faktisk ble gjort av legesenteret... da er vi langt over grensen for det akseptable.

På den positive siden tok legen seg tid til å gjøre en rekke undersøkelser under konsultasjonen og jeg tviler som sagt ikke på det faglige nivået. Likevel sitter jeg igjen med et særdeles dårlig totalinntrykk. En lege skal rett og slett ikke behandle syke mennesker som er redd og bekymret på denne måten.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Jeg har nå vært hos Nordahl to ganger, og begge gangene blitt sett og hørt. Han legger til grunne mye arbeid før han setter i gang en operasjon, og utfører den profesjonelt. Når man sitter på konsultasjon er det tydelig at dette er en mann med mye kunnskap om sitt felt, og som pasient blir man grundig informert om hva og hvorfor ting vil bli gjort. Jeg har begge gangene gått ut av kontoret og følt meg trygg på den vurderingen jeg har fått.