Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Om klinikken

Privathospitalet er lokalisert på Paradis i Bergen, noen minutters kjøring fra Nesttun, plassert langs bybanen. Privathospitalet er et offentlig godkjent sykehus med moderne sykehusfasiliteter, 3 store operasjonsstuer og oppvåkning/sengeavdeling med 10 sengeplasser. Vi kan tilby overnatting for våre pasienter. Vi har medarbeidere med lang erfaring og høy faglig spisskompetanse, alle er de spesialister innen sine fagfelt.

Våre hovedfagområder er kosmetisk plastikkirurgi, hudbehandlinger, ortopedi, åreknute operasjoner og øre-nese-hals kirurgi. Privathospitalet er ISO 9001 serfifisert og ISO 14001, kvalitetsledelsessystem som kvalitetssikrer prosedyrer og ivaretar trygg pasientbehandling. Privathospitalet har et svært veletablert renommé og er ikke bare ledene i Norge, men også det største frittstående private sykehus i Norge som driver med kosmetisk kirurgi.

Gjennom mange år har vi opparbeidet et solid renommé innen kosmetisk plastikkirurgi og ansees å være blant de ledende innen plastikkirurgi på Vestlandet. Vi utfører alle former for kosmetisk og plastisk kirurgiske inngrep som eksempelvis brystforstørrelse, brystreduksjon, liposculpture (varig fettfjerning), ansiktsløftning (facelift), bodylift, kosmetiske nesekorreksjoner, operasjoner for utstående ører, øyelokkplastikker o.l.

Vi tilbyr øverste klasse av injeksjoner, trådløft, kosmetisk sykepleie med peelinger, laser behandlinger hårfjerning og kar, pigmentflekker og tatoveringsfjerning.

Privathospitalet konsulterer og opererer private pasienter, forsikringspasienter og offentlige pasienter for Helse Vest og via ordningen Fritt behandlingsvalg. Vi har også offentlig operasjonsavtale med Helse Vest siden 2001. I dag har vi løpende avtale innen nese og bihulekirurgi og medisinsk indisert plastikkirurgi. Vi har også avtale om offentlig dekkede operasjoner for åreknuter med medisinsk indikasjon. Offentlige pasienter betaler kun egenandel etter offentlige takster. Vi har god kompetanse og lang erfaring innen allergiutredning og behandling og utfører spirometri, prikktesting og gir allergivaksinasjon mot for eksempel bjørk, pollen, timotei, hund og katt.

Velkommen til Privathospitalet på Paradis.

Siste vurderinger av Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Dyktig kirurg med empati for pasient

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Svært fornøyd med utført behandling. God konsultasjon, realistisk ift resultat. Ble behandlet med respekt, tillitsvekkende.

Beste legen jeg har hatt

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Ble anbefalt Privathospitalet Fana Medisinske av en venninne for oppfølging av allergier/allergivaksiner. Har blitt fulgt opp av Nordahl knyttet ulike vaksiner siden ca 2016, og har samtidig også blitt fulgt godt opp når det gjelder andre øre-nese-hals-problemer.

Mitt inntrykk er at han tar seg tid, er tydelig og hjelpsom, er fleksibel og strekker seg for sine pasienter. Er første legen som jeg følte tok meg på alvor knyttet mandlene mine/hyppige halsbetennelser og han så det med en gang under kontroll/undersøkelse når jeg skulle starte opp som pasient (vel merke for vaksine ikke for hals/mandler!), uten at jeg nevnte det og tok initiativ til å følge opp dette problemet. Jeg hadde egentlig gitt opp å kunne få noe som helst operasjon eller inngrep på mandlene mine frem til da.

Ellers opplevd god effekt og oppfølging knytter allergier og vaksiner.

Har bare gode ord å si om både Nordahl og sykepleierne som har fulgt meg opp de siste årene, og det samme gjelder gjelder flere bekjente som også har hatt ham som øre-nese-hals lege. Anbefales!

Endelig den bryst størrelsen jeg er fornøyd med

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Fikk utført en bryst reduksjon i februar 2023. Er veldig fornøyd med resultater. Endelig føler jeg meg vel og alt er blitt lettere i hverdagen

Utmerket utført kirurgi og behandling!

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Jeg opererte nylig øyelokkene hos Dr. Rosenberg og er rett og slett imponert. Arbeidet han har gjort på meg er gjort med perfeksjon, dyktighet og resultatet er helt nydelig. Allerede etter første konsultasjon satt jeg igjen med et godt inntrykk av Rosenberg. Han er imøtekommende, ærlig og lytter.

På selve operasjonsdagen var jeg veldig nervøs, da dette var første gangen jeg fikk utført et kirurgisk inngrep. Han fikk meg til å føle meg trygg, kom med konkrete løsninger på mine bekymringer rundt inngrepet og hele operasjonen var over på et blunk. Første uken etter inngrepet dukket det hos meg opp spørsmål jeg følte jeg måtte få svar på, for å vite at alt var som det skulle være. Her tok det kirurgen under 1 minutt å svare på sms, noe som var veldig betryggende.

I motsetning til en fysisk vare kjøpt i butikk, er plastikk kirurgi mer som en tjeneste som man først kan vurdere kvalitet på når hele prosessen er over. Her har Dr. Rosenberg og hans team levert kvalitet hele veien og sluttresultatet er 10 av 10. Jeg kommer uten tvil til å bruke Fana Medisinske igjen, dersom det blir aktuelt med en annen form for operasjon i fremtiden. Jeg kan på det varmeste anbefale Dr. Rosenberg videre! Han er en dyktig kirurg som vet hva han driver med og er god til å forventnings styre slik at man har realistiske forventinger til resultatet.

Den beste!

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Estetiker til fingerspissene. Denne plastikkirurgen forstod hva jeg ønsket med en gang og utførte jobben mye penere enn hva jeg trodde var mulig! Tusen takk!
Oppfølgingen etterpå var profesjonell og forståelsesfull.