Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Om klinikken

Privathospitalet er lokalisert på Paradis i Bergen, noen minutters kjøring fra Nesttun, plassert langs bybanen. Privathospitalet er et offentlig godkjent sykehus med moderne sykehusfasiliteter, 3 store operasjonsstuer og oppvåkning/sengeavdeling med 10 sengeplasser. Vi kan tilby overnatting for våre pasienter. Vi har medarbeidere med lang erfaring og høy faglig spisskompetanse, alle er de spesialister innen sine fagfelt.

Våre hovedfagområder er kosmetisk plastikkirurgi, hudbehandlinger, ortopedi, åreknute operasjoner og øre-nese-hals kirurgi. Privathospitalet er ISO 9001 serfifisert og ISO 14001, kvalitetsledelsessystem som kvalitetssikrer prosedyrer og ivaretar trygg pasientbehandling. Privathospitalet har et svært veletablert renommé og er ikke bare ledene i Norge, men også det største frittstående private sykehus i Norge som driver med kosmetisk kirurgi.

Gjennom mange år har vi opparbeidet et solid renommé innen kosmetisk plastikkirurgi og ansees å være blant de ledende innen plastikkirurgi på Vestlandet. Vi utfører alle former for kosmetisk og plastisk kirurgiske inngrep som eksempelvis brystforstørrelse, brystreduksjon, liposculpture (varig fettfjerning), ansiktsløftning (facelift), bodylift, kosmetiske nesekorreksjoner, operasjoner for utstående ører, øyelokkplastikker o.l.

Vi tilbyr øverste klasse av injeksjoner, trådløft, kosmetisk sykepleie med peelinger, laser behandlinger hårfjerning og kar, pigmentflekker og tatoveringsfjerning.

Privathospitalet konsulterer og opererer private pasienter, forsikringspasienter og offentlige pasienter for Helse Vest og via ordningen Fritt behandlingsvalg. Vi har også offentlig operasjonsavtale med Helse Vest siden 2001. I dag har vi løpende avtale innen nese og bihulekirurgi og medisinsk indisert plastikkirurgi. Vi har også avtale om offentlig dekkede operasjoner for åreknuter med medisinsk indikasjon. Offentlige pasienter betaler kun egenandel etter offentlige takster. Vi har god kompetanse og lang erfaring innen allergiutredning og behandling og utfører spirometri, prikktesting og gir allergivaksinasjon mot for eksempel bjørk, pollen, timotei, hund og katt.

Velkommen til Privathospitalet på Paradis.

Siste vurderinger av Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Veldig fornøyd

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Jeg valgte dr Bjørn Rosenberg til min bukplastikk for noen år siden og er veldig fornøyd med oppfølgingen før/etter og ikke minst resultatet. Jeg har også nylig vært på konsultasjon hos han for en annen operasjon som jeg vurderer, han tok seg god tid til å svare på alle mine spørsmål og ga meg nyttig informasjon. Jeg følte meg trygg hele veien og er ikke i tvil om hvem jeg velger hvis jeg skal gjøre flere inngrep.

Det er en god atmosfære på klinikken og alle som jobber der er profesjonelle og imøtekommende.

Fått livet tilbake

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Etter å ha plagdes i mange år med smerter ved trening, fremoverbøying og bare det å ha på seg bukse, ble jeg anbefalt dr. Rosenberg og motet meg opp til å operere. Etter fødsel med et stort barn, hadde magemusklene delt seg, og trening hjalp ikke for å få dem på plass. Hadde mye smerter innvendig og hud lå stadig og gnisset. Etter at dr Rosenberg sydde magemusklene på plass og fjernet mye hud har jeg fått selvtilliten tilbake, og smertene har opphørt fullstendig. Nå er det ikke vondt å ha på seg bukse, trene eller bøye seg fremover! Arrene er omtrent ikke synlige og til og med gynekologen min lurte på hvem som hadde gjort en så fin jobb! Er utrolig fornøyd!

Kompetent og trygg lege

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Legen som fant det ingen andre fant!

Etter 3 måneder med utallige legebesøk og en ukes innleggelse på Haukeland, hvor ingen fant noen annet enn at «her er det noe galt, men vi vet ikke hva» så var det en enorm lettelse å komme til DR. Nordahl. Etter 20 minutter med ulike tester fant han redusert funksjon på balanseorganet på ene siden som følge av «virus på balansenerven». Dette ga svar på hvorfor jeg i lengre tid har følt at jeg konstant skal falle og at omgivelsene rundt meg gynger.

En dyktig, grundig og forklarende lege. Er inntrykket jeg sitter igjen med. Jeg unner alle som sliter med øre-nese-hals problematikk å komme til en slik lege.

Mislykket, deformert og kollapset

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Jeg vil fraråde Bjørn Rosenberg på det sterkeste.

Det jeg angrer mest på i mitt liv var mitt møte med Bjørn Rosenberg. Bjørn Rosenberg anbefalte meg neseoperasjon for å senke en hump og få bedre pust. Jeg stolte på hans vurdering. Han påstod at han hadde kompetanse til å utføre neseoperasjoner. Han mente at to uker etter operasjonen ville jeg puste bedre og se en naturlig finere form av nesen. Han kunne garantere bedre pust. Dette stemte ikke. Jeg har ikke pustet gjennom nesen på to år. Jeg må snyte meg flere ganger daglig grunnet kollaps av nesen. Jeg får ikke puste. Før operasjonen hadde jeg ingen pustevansker.

Det kosmetiske resultatet er mislykket. Skilleveggen er grovt skjev(noe den ikke var før operasjonen), kollapset i neserygg og hengende/klumpete nesetipp uten støtte.

Jeg har fått et stygt arr i columella som krever en ny arrkorreksjon. Før operasjonen ble jeg fortalt av Bjørn Rosenberg at dette arret ville bli usynlig. Arret er stygt, klumpete og meget synlig. Det er ikke sydd pent.

Bjørn Rosenberg har ikke tatt noe ansvar eller fulgt meg opp. Etter at operasjonen var betalt skiftet han personlighet og var avfeiende og ignorerte mine bekymringer. Han ble hissig da jeg uttrykte mine bekymringer på en rolig og fin måte. Personligheten hans var annerledes før det gikk galt. Jeg trodde han var hyggelig og tillitsvekkende, men dette var kun en midlertidig fasade.

Da jeg ringte resepsjonisten på Fana Medisinske Senter ble jeg møtt av en uhyggelig og usympatisk person. Klinikken er lite samarbeidsvillig og kommer med useriøse svar. Ta ansvar!

Var vitne til en høylytt krangel mellom ansatte mens jeg ventet i resepsjonen i over en time pga. forsinkelser. Mange forsinkelser og unnskyldninger. Useriøs klinikk.

Jeg har ikke fått refusjon av pengene jeg betalte.

Fana medisinske senter har ikke respekt for sine pasienter når de behandler oss slik. Når man betaler en så høy sum for et inngrep forventer man i det minste god service, ærlighet og grundig oppfølging. Det burde vært minimum.

For meg har dette vært en stor påkjenning fysisk, psykisk og økonomisk.

Nå må jeg til en annen klinikk for å få det fikset.

Skuffende

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Resultatet av fettsugingen ble utrolig ujevnt. Opplevde lite forståelse fra Bjørn Rosenberg etter inngrepet. Når jeg kontaktet klinikken for å fortelle om at jeg ikke er fornøyd var det utrolig vanskelig å få en kontroll time og Rosenberg brukte flere dager på å svare.

Jeg har også lang reisevei til klinikken siden jeg har flyttet. For meg ble dette unødvendige kostnader og et dårlig resultat. Er utrolig skuffet over oppfølgingen etter operasjonen, før operasjonen var han tilgjengelig og svarte innen par minutter.